احمدی‌نژاد: بعضی‌ها فکر می‌کنند نوروز طاغوتی است/ اگر شوروی تعامل می‌کرد ساقط نمی‌شد

۳۱ فروردین ۱۳۹۱ | ۲۱:۵۱ کد : ۲۰۷۵ از دیگر رسانه‌ها
رییس‌جمهور گفت: بعضی‌ها فکر می‌کنند نوروز طاغوتی است، در حالی که نوروز را خدا داده است.

 

به گزارش خبرگزاری ایسنا، دکتر محمود احمدی‌نژاد در آیین تجلیل از خادمین ستاد تسهیلات سفرهای کشور، با قدردانی و نام بردن از تمام ارگان‌ها و نهادهایی که در ایام نوروز مشغول خدمت‌رسانی به مردم بوده‌اند، اظهار کرد: باید از کسانی که نوروز خود را در نوروز دیگران دیده و حقیقت نوروز را در فراهم کردن شادی و زیبایی برای دیگران دیده‌اند، قدردانی کرد، بعضی‌ها روز‌ها، بعضی‌ها شب‌ها و بعضی‌ها به صورت شبانه‌روزی مشغول خدمت‌رسانی به مردم بودند.

 

احمدی‌نژاد با نام بردن از کادر اورژانس، آتش‌نشانی، خدمات‌رسانی آب، برق، گاز، شهرداری، هلال ‌احمر، راهداری، نیروی انتظامی، رسانه ملی، استانداران، فرمانداران و دهیاران همه این افراد را شایسته تقدیر دانست.

 

رییس‌جمهور با طرح این سوال که چرا سفر و نوروز دارای اهمیت است، تصریح کرد: موضوعات سفر و نوروز به انسان بازمی‌گردد و هردوی آن‌ها عمل‌های انسان کاملند، زیرا همه می‌دانیم همه چیز در آفرینش در خدمت انسان و برای کمال و تعالی انسان قرار گرفته است. نگاه ما ایرانی‌ها به انسان که نگاهی توحیدی است، با نگاه دنیای مادی متفاوت است. آن‌ها برای تمایلات انسانی اصالت قائل بوده و اما ما برای خود انسان اصالت قائل هستیم.

 

رییس‌جمهور با بیان اینکه «محور قریب‌ به ‌اتفاق هنر و فرهنگ سرزمین ایران حول حقیقت و کمال انسان است»، ادامه داد: از این بگذریم که در چند دهه اخیر، به علت غفلت ما، برخی از صنایع دستی به دکور تبدیل شده ولی پیش از این ابزار مردم بودند.

 

رییس‌جمهور با تاکید بر اینکه «محور اندیشه و فرهنگ ایران، حقیقت انسان است»، ادامه داد: جغرافیا، رنگ،‌ نژاد، زبان، قوم و... همه حجاب‌هایی است که بر حقیقت انسان‌ها گذاشته شده و انسان‌ها را از یکدیگر جدا کرده است، ولی فصل پیوند انسان‌ها، حقیقت آن‌ها است و اگر قرار بود انسان‌ها بر اساس رنگ، زبان، قوم، ‌نژاد و... با یکدیگر تعامل کنند، اصلا بشریت روی خوش به خود نمی‌دید.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود، با طرح این سوال که آیا نوروز غیر بازیابی حقیقت انسان، زدودن غبار‌ها و نزدیک کردن انسان‌ها به یکدیگر چیز دیگری است؟ افزود: نوروز یعنی تمام غل و زنجیر‌ها به دور ریخته شود و افراد با حقیقت خود با سایر انسان‌ها تعامل کنند. مهربانی کردن، دوست داشتن دیگران، به دیگران خدمت کردن و آن‌ها را به رسمیت شناختن و هدیه دادن همه از زیبایی‌های نوروز است.

 

احمدی‌نژاد در ادامه این سوال را مطرح کرد که چرا در نوروز، همه شاد هستند؟ در پاسخ گفت: نشاطی که در نوروز وجود دارد، تزریقی و مصنوعی است. صد‌ها سال پیش اگر در روستایی دور افتاده می‌رفتیم، هنگام نوروز، شادی همه را مشاهده می‌کردیم و این شادی، در میان دارا و ندار یکسان بود.

 

رییس‌جمهور نوروز را جشن بازگشت به حقیقت انسانی عنوان کرد و گفت: جلوه کامل حقیقت انسان، انسان کامل است و نوروز جشن پیوند انسان، با انسان کامل است و همه ما شاهد هستیم که در نوروز همه امیدوار هستند. فطرت همه انسان‌ها، همیشه به دنبال انسان کامل است و وجود انسان کامل بشارتی به همه انسان‌هاست، مبنی بر اینکه شما در حال حرکت به سمت قله کمال هستید.

 

احمدی‌نژاد با اشاره به زیبایی‌های سفر خاطرنشان کرد: سفر یک حرکت انسانی برای درهم شکستن تمام حجاب‌هایی است که میان انسان‌ها فاصله انداخته است. شوروی سابق دیواری دور خود کشیدند و شاهد بودید که چه بلایی به روزگار انسان‌ها در آورده شد و حقیقت انسانی، له شد. در حالی که اگر با دیگر ملت‌ها تعامل می‌کردند، چه بسا که ساقط نمی‌شدند. انسان‌ها زمانی در مسیر کمال قرار می‌گیرند که حقیقت انسانی آن‌ها با سایر انسان‌ها ارتباط برقرار کند.

 

وی یادآور شد: یادم هست که سال‌ها پیش بعضی از مناطق ما با یکدیگر بدون دلیل دشمن بودند که شاید بتوان گفت به خاطر القائات شیاطین بوده است، اما اکنون دوستانی چند هزار ساله‌اند. البته نباید فراموش کرد که برخی برای سلطه‌گری و کینه‌پراکنی سفر می‌کنند.

 

احمدی‌نژاد افزود: سفر تمام ظرفیت‌های کشور را فعال می‌کند به طوری که در چند سال اخیر، در جاهایی که مهاجرفرست بودند، با تلاش و پیگیری آقای مشایی عزیز و همچنین بقایی و سایر مسوولان، سفر سبب تغییراتی در زندگی مردم شد.

 

رییس‌جمهور در ادامه حضار را مورد خطاب قرار داد و گفت: کاری که شما در نوروز می‌کنید، الهی است و نمی‌توان ارزش آن را بیان کرد. زیبا‌ترین نوروز را شما چشیده‌اید. قدر توفیق الهی را بدانید، اما بعضی‌ها با این حرف‌ها مخالفند و می‌گویند بنزین مصرف می‌شود، ادارات تعطیل می‌شود و... در حالی که این‌ها پس‌مانده اندیشه سرمایه‌داری را برای ما بلغور می‌کند و در این اندیشه، همه کارگران برای عده‌ای سرمایه‌دار بی‌فرهنگ کار می‌کنند. در حالی که تولید برای خدمت به انسان و انسانیت است. آن‌ها متوجه نیستند، خیال می‌کنند مسافرت جزو کار نیست در حالی که یکی از زیبا‌ترین کارهای فرهنگی در ایران عزیز، مسافرت است.

 

احمدی‌نژاد اضافه کرد: وقتی گفته می‌شود در ماه رمضان یک ساعت دیر‌تر سرکار روند، افکار معیوبی به طور دیگر برخورد می‌کنند. در حالی که باید توجه داشت انسان‌های کمال‌یافته پشتوانه عزت و آرامش کشور هستند. در زمان عید فطر می‌گوییم یک روز اضافه شود، صدای برخی بلند می‌شود، حال اینکه خودشان ۱۵ روز ۱۵ روز و یک ماه یک ماه سفر می‌کنند.

 

احمدی‌نژاد ملت ایران را بهترین ملت توصیف کرد و گفت: هوشمندانه‌ترین تصمیمات تاریخی را ملت ایران گرفته است. بعضی‌ها وقتی اسم ایران را می‌آورید، انگار یک چیزیشان می‌شود. بعضی‌ها فکر می‌کنند نوروز طاغوتی است در حالی که طاغوتیان به نوروز ضربه زده‌اند. نوروز را خدا داده و همه نوروز زیبایی، پاکی و اجرای دستورات پیامبر از جمله صله رحم، اهدای هدیه و... است.

 

رییس‌جمهور گفت: فعالیت خادمین سفر فیزیکی، اداری و تکلیفی نیست، بلکه کار آن‌ها آینده‌سازی است.

 

احمدی‌نژاد در پایان اظهارات خود به مزاح گفت: از همه تشکر کردم، می‌خواهم از خودم هم تشکر کنم. البته من مثل شما کار نکرده‌ام، اما وقتی فعالیت‌های شما را می‌دیدم، افتخار می‌کردم.

کلید واژه ها: احمدی نژاد نوروز شوروی


نظر شما :