تجلیل خاتمی از شهید جهان‌آرا

۰۴ خرداد ۱۳۹۱ | ۱۶:۳۵ کد : ۲۲۲۱ از دیگر رسانه‌ها
تجلیل خاتمی از شهید جهان‌آرا
در دیدار جمعی از جوانان، فعالان سیاسی، هنرمندان و روزنامه‌نگاران، با حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمد خاتمی به مناسبت پانزدهمین سالگشت دوم خرداد، لوح تقدیری با امضاء جمعی از جوانان اصلاح‌طلب در بزرگداشت حماسه سوم خرداد و آزادی خرمشهر و گرامیداشت یاد شهید سرافراز «محمد جهان‌آرا» به خانواده آن عزیز اهدا شد.

 

به گزارش پایگاه خبری سفیر، سیدمحمد خاتمی در آغار سخنان خود ضمن خیرمقدم به خواهر شهید جهان‌آرا گفت: قبل از اینکه از دوم خرداد بگوییم لازم می‌دانم که سالروز حماسه آزادی خرمشهر را که مظهر عزت و سربلندی ملت و حاصل معجزه مقاومت برخاسته از ایمان یک ملت بود تبریک بگویم و یاد همه شهیدان بخصوص بزرگان و فداکارانی که نامشان با نام بلند خرمشهر پیوند خورده است چون «شهید جهان‌آرا» و «شهید موسوی» را گرامی بداریم.

 

متن لوح اهدایی به خانواده شهید جهان‌آرا بدین شرح است:

 

«هوالمحبوب»

جهان‌آرا نامی ست که از خاطره نسل ما محو نمی‌شود. آن‌ها که با جنگ هیچ نسبتی ندارند هم، نام محمد جهان‌آرا سرشارشان می‌کند از ارادت و فروتنی و هنگام شنیدن آن سرود که مزین به نام او و ماندگار‌ترین ترانه نسل‌های جنگ است تمام قد می‌ایستند.

 

خرداد برای نسل ما معنای شکوه‌مندی دارد و شکوه نخستین و جاودانه‌اش، اگرچه ثبت شده به نام روزی که خرمشهر آزاد شد، اما گره خورده با نام جهان‌آرا.

 

هم‌نسلان ما محمد جهان‌آرا را شنیده‌اند اما خونش در رگ‌های شما در جریان است و به همین بهانه است که ما که دستمان از آستان او کوتاه مانده همه ارادت و فروتنی و عشقمان را به او و همرزمان شهیدش به نمایندگی از آن‌ها به شما تقدیم می‌کنیم.

 

پیام ما را به او برسانید. پیام بچه‌های نسل جنگ را که حالا جوان شده‌اند و جوانی‌شان را نذر سرزمینشان و آرمان‌های شهیدانی همچون او کرده‌اند. پیام عشق و هم‌پیمانی ما را به او برسانید. اما نگویید که دست‌های ما خالی ست و بسته؛ و نگویید که خرمشهر هنوز نیمه ویران است. با او از عشق‌های ما بگویید که بلند است و بر گستره ایران سایه افکنده و در هیچ بندی نمی‌می‌رد.

 

و از او بخواهید برای ما دعا کند؛ برای ما، برای آزادگان دربندمان، برای ایران و برای خرمشهر؛ برای ایمان‌مان، برای عشق‌مان و برای آرزویی که میراث اوست برای ما. آرزوی سربلندی، پرآوازگی، آبادی و جاودانگی سرزمین‌مان ایران.

جمعی از جوانان اصلاح طلب

 

 

متن یادداشت سید محمد خاتمی بر دیوان حافظ اهدایی به خانواده شهید جهان‌آرا:

 

به یاد عزیز بزرگواری که ایمان او چون کوه، مقاومتش چون آسمان و دلش دریا بود. شهید والا مقام محمد جهان‌آرا که یاد و نامش همواره زنده است. درود بر او و همه شهیدان گلگون کفن که عظمت ملت و کشور مدیون آنان است. سیدمحمد خاتمی
 

کلید واژه ها: خاتمی جهان آرا


نظر شما :