مزاحمین بانوان مجازات می‌شوند

۱۹ اسفند ۱۳۵۷
۰۲ تیر ۱۳۹۱ | ۰۳:۰۱ کد : ۲۳۰۸ کاغذ اخبار
مزاحمین بانوان مجازات می‌شوند
اعلامیه زیر از طرف کمیته مرکزی امام منتشر شد: «بر اساس خبرهای رسیده گروهی خیانتکار و خیانت‌پیشه تحت عنوان کمیته، مزاحم بانوان محترم شده به ایشان توهین می‌کنند. مامورین کمیته‌های انقلاب موظفند با کمال دقت مراقب باشند و چنین اعمالی را با نهایت شدت جلوگیری کنند. عاملین چنین اعمالی سریعاً و به شدت مجازات خواهند شد.»

 

همزمان حجت‌الاسلام شهاب‌الدین اشراقی، داماد امام خمینی در یادداشتی اختصاصی برای کیهان، درباره حجاب نوشت: «خانم‌ها اگر چه بهتر است از این پوشش استفاده کنند، اما متعرض هیچکس به خاطر نداشتن حجاب نمی‌توان شد.»

 

متن کامل یادداشت حجت‌الاسلام اشراقی به این شرح است: «در نهی از منکر مرتکب منکر دیگری نباید شد. با مهربانی و نصیحت باید توجه به بانوان محترم داد که حجاب یکی از احکام ضروری اسلام است. بانوانی که برای آزادی، استقلال و جمهوری اسلامی در صف مبارزین همه‌جا دوش به دوش مردان مردانه مبارزه کردند، در این مورد هم چه خوب است جهاد با نفس که بزرگترین جهاد است، بنمایند. البته بانوان مسلمان از خودآرایی در کوچه و بازار و عریان بیرون رفتن و بدون حجاب اسلامی بپرهیزند. این نوعی کسب شرافت و افتخار است. ما نباید غرب‌زده باشیم و از مظاهر تمدن غرب تنها بی‌حجاب بودن را انتخاب نماییم. البته بانوان مسلمان همانگونه شایستگی و لیاقت نشان داده‌اند و به دنیا ثابت کرده‌اند که قدرت دخالت در امور اجتماعی و در سطح عالی فرهنگ مترقی بودن دارند، ما از این قشر مترقی که افتخار ما در این مبارزات انسانی و اسلامی بودند، خواهش می‌کنیم خشک‌گرا نبوده و تنها آزاده در این مسیر آزادی فکر کنند. شما همانگونه آزادی دارید، اما شخصیت و شرافت شما به حجاب اسلامی است. همینطور از آقایان و ملت مسلمان می‌خواهیم در این مسیر هم رشد خود را نشان دهند و هرگز خشونت و یا تندی و اهانت در نهی از منکر بکار نبرند. قشر بانوان از نظر اسلام آنقدر محترمند که پیامبر گرامی ما دست فاطمه دختر خود را می‌بوسید. با صمیمیت و رعایت نزاکت و نصیحت هر منکری از بین می‌رود.»

 

 

روزنامه کیهان

کلید واژه ها: زنان و انقلاب حجاب


نظر شما :