ایران به تهیه فیلم زندگی حضرت محمد(ص) اعتراض کرد

۲ مهر ۱۳۴۰
۰۵ مهر ۱۳۹۱ | ۱۸:۵۶ کد : ۲۶۱۳ کاغذ اخبار
ایران به تهیه فیلم زندگی حضرت محمد(ص) اعتراض کرد
امروز آقای دکتر سیدمهدی روحانی نماینده مذهبی ایران در اروپا که اخیراً به تهران آمده است ضمن یک مصاحبه مطبوعاتی در مورد تهیه فیلم زندگی حضرت رسول اکرم(ص) که کمپانی فیلمبرداری ایتالیایی قصد تهیه آن را دارد، مطالبی در اختیار خبرنگار ما قرار داد.

 

آقای دکتر روحانی گفت: انتشار خبر مزبور تمام مسلمانان جهان را ناراحت کرده و سیل تلگراف و نامه از طرف کشورهای اسلامی به طرف ایتالیا روان است و من به همین مناسبت به ایران بازگشتم تا این امر مهم و حیاتی را به عرض شاهنشاه و مقامات روحانی برسانم تا از طرف دولت و این مقامات تصمیمات جدی برای جلوگیری از انجام فکر کمپانی فیلمبرداری به عمل آید.

 

آقای دکتر روحانی سپس چنین اظهار داشت: هفت ماه پیش خبر جعلی در یکی از مجلات تهران در این مورد منتشر شد و به دروغ از قول محافل سیاسی وزارت امور خارجه گفته شده بود که در نظر دارند نماینده مذهبی ایران را در اروپا برای نظارت در تهیه فیلم زندگی حضرت محمد(ص) که در ایتالیا تهیه خواهد شد، مامور نمایند.

 

پس از انتشار این اخبار ناصحیح تلگرافات زیادی از طرف مسلمانان جهان به سوی دفتر اینجانب در فرانسه سرازیر شد و مرتباً سوال می‌کردند که مبنا و مأخذ این فکر از کجا است و تاکید می‌کردند که این کار به صلاح اسلام نیست. من بلافاصله این حرف را تکذیب نمودم که در سراسر جهان تکذیب آن منتشر شد و اعلام کردم که ایران با تهیه این فیلم مخالف است.

 

 

نامه کمپانی

 

پس از تکذیب خبر مزبور نامه‌ای از طرف کمپانی فیلمبرداری به من رسید و رسماً دعوت کردند که در تهیه فیلم نظارت کنم و من رسماً جواب دادم که نه تنها در تهیه و نظارت فیلم شرکت نمی‌کنم بلکه خاطرنشان ساختم که در صورت عدم توجه به افکار مسلمانان جهان ممکن است کار به جاهای باریک بکشد.

 

آقای دکتر روحانی گفت: مقارن با این اقدامات به نمایندگی از مسلمانان جهان نامه‌ای به پاپ اعظم نوشتم و یادآور شدم اگر پاپ از این کار جلوگیری نکند و کمپانی فیلمبرداری در کار خود موفق گردد ضربه شدیدی به روابط عادی و صمیمانه مسلمانان و مسیحیان وارد خواهد آمد. خوشبختانه پاپ اعظم در این مورد اقداماتی به عمل آوردند و رسماً جواب دادند که دستور جلوگیری از این کار داده شده است.

 

آقای دکتر روحانی در آخر بیانات خود افزود: به طور کلی نباید اجازه داده شود از زندگی حضرت رسول فیلمبرداری شود و از اشخاص عادی در لباس آن حضرت و اهل بیت اطهار ایشان خود را به مردم نشان دهند و این امر اهانت به مقام رسالت می‌باشد.

 

 

روزنامه اطلاعات

کلید واژه ها: فیلم حضرت محمد


نظر شما :