سعید قاسمی: هاشمی با اعدام در جبهه‌ها مخالفت کرد/ حاجی بخشی گفت مجلس را به توپ می‌بندم

۱۶ مهر ۱۳۹۱ | ۱۸:۱۳ کد : ۲۶۵۲ از دیگر رسانه‌ها
تاریخ ایرانی: سعید قاسمی از فرماندهان جنگ تحمیلی در سخنانی در جمع زائران شهدای بهشت زهرا(س) با بیان خاطراتی از پذیرش قطعنامه ۵۹۸ و پایان جنگ گفت که هاشمی رفسنجانی با پیشنهاد آن‌ها برای اعدام «کسانی که خط را به دست دشمن می‌دهند»، مخالفت کرده بود.

 

به گزارش خبرگزاری فارس، این فرمانده دوران دفاع مقدس با اشاره به اظهارات هاشمی که گفته بود برخی بر تلخی جام زهر تاکید دارند، گفت: آقای هاشمی حلاوت جام زهر کجا بود؟ وقتی خاطره حاج عیسی خادم آقا روح‌الله را می‌شنوی، می‌گوید بعد از قطعنامه وارد اتاق شدم، امام مرا در بغل گرفت و یک ساعت گریه کرد و گفت: حاج عیسی، شهدا به مقامی که بخواهند می‌رسند، جانبازان اجرشان را می‌گیرند، اسرا هم برمی‌گردند اما من چه کار کنم؟

 

قاسمی گفت: در مجلس هم عده‌ای به حضرت آقا نامه نوشتند و گفتند که جام زهر را بنوش اما صدا از کسی درنیامد جز اینکه حاجی بخشی جلوی مجلس رفت و گفت اگر به آقا جام زهر بدهی، مجلس را به توپ می‌بندم.

 

وی افزود: در دوران جنگ آن فرمانده برای ادامه جنگ تجهیزاتی خواست که جمهوری اسلامی تاکنون آن را فراهم نکرده است. حال چه طور می‌توانند بگویند مدافع جنگ بوده‌اند.

 

این کار‌شناس مسائل دفاع مقدس گفت: یادم نمی‌رود در دوران جنگ همراه با حاج کاظم رستگار و یکی دیگر از رزمنده‌ها که اگر لازم باشد اسمش را می‌گویم پیش آقای هاشمی رفتیم. به ایشان گفتم نمی‌شود بچه‌های بسیجی خط را بگیرند، آقایان نتوانند خط را نگه دارند. باید کسانی که خط را به دست دشمن می‌دهند، را به سینه دیوار بچسبانیم. اما آقای هاشمی گفت مگر امام صدام است که اینگونه برخورد کند.

 

قاسمی افزود: آقایان استعفا دادند، نظامی‌ها مطالباتی که عملی‌شدنی نبود را ارائه کردند، سیاسیون هم کار خودشان را کردند تا جنگ پیش نرود و امروز این احمد پاریاب فرمانده گردان شهادت با کپسول ۱۱-۱۰ کیلویی به بهشت زهرا بیاید و رفیقانش را ببیند.

کلید واژه ها: سعید قاسمی حاج بخشی قطعنامه 598


نظر شما :