ضوابط تکثیر و توزیع نوارهای ویدئو و کاست اعلام شد

۲ مهر ۱۳۶۰
۱۸ آذر ۱۳۹۱ | ۱۷:۴۹ کد : ۲۸۴۹ کاغذ اخبار
ضوابط تکثیر و توزیع نوارهای ویدئو و کاست اعلام شد
روز گذشته محمدتقی سجادی نماینده دادستان کل انقلاب اسلامی ایران در دادگاه مبارزه با منکرات، در محل کار خود در یک گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگاران کیهان شرکت کرد و به سوالات وی پاسخ داد.

 

محمدتقی سجادی در پاسخ به اولین سوال خبرنگار کیهان که سوال کرد پس از شهادت آیت‌الله قدوسی و انتصاب حجت‌الاسلام موسوی تبریزی به عنوان دادستان کل انقلاب آیا تغییراتی در کار دادگاه مبارزه با منکرات انجام خواهد شد یا نه؟ گفت: با توجه به شهادت آیت‌الله قدوسی و انتصاب حجت‌الاسلام والمسلمین سیدحسین موسوی تبریزی به عنوان دادستان کل انقلاب امیدواریم که حرکت دادگاه‌های انقلاب در تمام ابعاد پویا‌تر گردد. همان‌طور که دادستان محترم کل انقلاب در مصاحبه چندی قبل خود گفتند تغییراتی زیر نظر ایشان در کلیه دادسرا‌ها و دادگاه‌های انقلاب در آینده نزدیک انجام خواهد شد و چون این دادگاه تحت پوشش دادستانی کل انقلاب فعالیت می‌کند یقینا از این قاعده مستثنی نخواهد بود.

 

 

پیشنهادات شما به عنوان سرپرست دادگاه مبارزه با منکرات برای هر چه فعال‌تر کردن این دادگاه و رفع نقایص و مشکلات چیست؟ آیا طرحی برای رفع مشکلات در این دادگاه دارید؟

 

محمدتقی سجادی پاسخ داد: ما بار‌ها در مصاحبه‌ها مشکلات خود را اعلام داشته‌ایم. این دادگاه بر مشکلاتی که دیگر ارگان‌های انقلابی دارند و با آن روبرو هستند مشکل دیگری علاوه بر آن دارد که عبارت است از جبهه‌گیری بعضی از نهاد‌ها و برخی از دوایر دولتی، که در مقابل ما جبهه می‌گیرند و برخی از آن‌ها اصلا مخالف با وجود این دادگاه هستند.

 

مثلا ما در این دادگاه پرونده‌هایی از برخی از کارمندان دولت داریم که به دلایل گوناگون دستگیر شده‌اند از قبیل رابطه نامشروع رییس و منشی، مشروب‌خواری، قماربازی و ارتکاب به دیگر منکرات اسلامی. سازمان‌ها و روسای این کارمندان در مقابل دادگاه جبهه می‌گیرند و از هیچ کارشکنی دریغ نمی‌کنند و شروع به نامه‌پراکنی علیه دادگاه منکرات می‌نمایند. سجادی در ادامه اظهارات خود گفت: برای نمونه برخی از مسوولان هتل انقلاب «گراند هتل سابق» تاکنون ۴ شکایت کتبی به کمیسیون اصل ۹۰ مجلس فرستاده است که طی آن از عملکرد این دادگاه شکایت نموده است و گستاخی را به حدی رسانده است که در نامه‌های خود این دادگاه را محارب با خدا قلمداد نموده است. حال ببینیم عمل ما در مقابل مدیریت هتل چه بوده است؟ مسوولان بخش هتل‌ها و اماکن عمومی این دادگاه در چندی قبل به هتل مزبور مراجعه می‌کنند و خواستار رعایت ضوابط اسلامی و موازین شرع مقدس در آنجا که به هیچ وجه رعایت نمی‌شده است می‌شوند. و از مسوولان هتل سوال می‌کنند که چرا رستوران و مغازه‌های هتل را به یک یهودی اجاره داده‌اند که نه تنها به مقدسات ما احترام نمی‌گذارد بلکه محل کار وی مرکز فساد و تباهی شده است. برادران مسئول این مغازه که گرداننده آن مستاجر هتل بوده است را موقتا تعطیل نموده تا مدیر مسئولش جهت دادن تعهد به دادگاه بیاید و فرم مخصوص تعهدنامه اماکن عمومی را پر کند و با دادن تعهد مغازه‌اش باز شود. این شخص نه تنها تاکنون مراجعه نکرده بلکه شروع به نامه‌پراکنی علیه دادگاه منکرات نیز نموده است و جای بسی تعجب است که یکی از کارکنان بنیاد مستضعفان به نام مهری از این شخص که گوشه‌ای از شرح اعمال او گشت دفاع می‌کند و مانع گرفتن تعهد ما از نامبرده می‌شود. دلیل طرفدارای آقای مهری هم از شخص فوق‌الذکر این است که چون برخی از هتل‌ها زیر نظر بنیاد فعالیت می‌کنند و بنیاد هم دارد ضرر می‌دهد ایشان از شخص فوق‌الذکر طرفداری می‌کنند. یکی نیست به این آقا بگوید اگر بنیاد ضرر کرد باید از طریق کانال غیرمشروع تحصیل درآمد کند. اگر چنین بود که علی ابن ابیطالب(ع) در جریان شورا با یک سخن که (به شیوه شیخین عمل می‌کنم) می‌توانست حکومت را به دست گیرد و ۲۵ سال حکومت به دست غاصبین نیفتد. لکن به خاطر اینکه هدف وسیله را توجیه نکرده باشد این عمل را انجام نداد.

 

محمدتقی سجادی در ادامه اظهارات خود افزود: البته گله ما تنها از مسوولان هتل انقلاب نیست بلکه موارد مشابه‌ای در هتل استقلال (هیلتون سابق) و ‌هایت و کنتینانتال نیز اتفاق افتاده است که من شرم دارم از محتویات نامه‌های آن‌ها که بر علیه دادگاه مبارزه با منکرات نوشته شده است نه بر علیه، فرد کلمه‌ای بگویم. این افراد معلوم‌الحال حتی برای برادر فاضل و ارجمندمان آقای معادیخواه در حالی که هنوز وزارت ارشاد را تحویل نگرفته بودند شروع به جوسازی کردند و چنین وانمود کردند که اگر وزارت ارشاد از آن‌ها در مقابل دادگاه مبارزه با منکرات دفاع نکند آن‌ها همگی استعفا خواهند داد.

 

 

ضوابط تکثیر و توزیع نوارهای ویدئو و کاست

 

از سرپرست دادگاه مبارزه با منکرات سوال شد چرا تاکنون ضوابط مشخصی برای نوارهای کاست و ویدئو اعلام نشده است و مرز بین ابتذال و اصالت تعیین نگردیده است؟ علت چیست.

 

محمدتقی سجادی گفت: در جلساتی که با مدیرکل فعالیت‌های هنری وزارت فرهنگ و هنر داشتیم، تصمیم بر این شد که تمام استودیو‌ها به وزارت فرهنگ و هنر مراجعه و با اخذ اجازه کتبی اقدام به تکثیر و توزیع نوارهای کاست بنمایند. در مقابل دادگاه مبارزه با منکرات هم تنها به نوارهایی اجازه تکثیر و توزیع و فروش می‌دهد که اجازه کتبی از وزارت فرهنگ و هنر داشته باشند و از امروز تا ۲۰ روز آینده به افرادی که در کار تکثیر و توزیع و فروش نوارهای کاست هستند مهلت داده می‌شود که به وزارت فرهنگ و هنر مراجعه و تکالیف خود را معین نمایند. چه بعد از اتمام فرصت ۲۰ روزه نوارهای بدون مجوز توقیف خواهد شد.

 

در مورد نوارهای ویدئو نیز قرار شد کمیسیونی در وزارت فرهنگ و هنر تشکیل شود که این کمیسیون لیست فیلم‌های مجاز را تهیه کند که تهیه فیلم‌های مجاز از سوی فروشندگان نوار ویدئو اشکالی ندارد اما اگر فروشندگان اقدام به تهیه نوار و فروش فیلم‌هایی بنمایند که خارج از لیست باشد کلیه نوار‌ها و دستگاه‌های ضبط و پخش آن‌ها مصادره خواهد شد.

 

 

۴ بار حمله مسلحانه به دادگاه مبارزه با منکرات

 

از سرپرست دادگاه مبارزه با منکرات سوال شد، شما علت را در چه می‌دانید که تاکنون ۴ بار با نارنجک و مسلسل به دادگاه مبارزه با منکرات حمله شده است و تاکنون این دادگاه ۲ شهید و یک مجروح داده است؟

 

محمدتقی سجادی گفت: دادگاه مبارزه با منکرات تحت پوشش دادستانی کل انقلاب است و همه روزه شاهد حملات مذبوحانه ضدانقلاب به پاسداران و نهادهای انقلابی در سراسر کشور هستیم. ما هم بالطبع نمی‌توانیم از این قاعده مستثنی باشیم. دشمن و جبهه متحد ضد انقلاب در هر حال به فکر ضربه زدن به جمهوری اسلامی است. چه در حزب جمهوری اسلامی باشد چه در نخست‌وزیری و چه در دادستانی کل انقلاب و چه در دادگاه مبارزه با منکرات اگر این جملات و ترور‌ها و انفجارات نباشد حقانیت ما در تاریخ چگونه ثبت خواهد شد. وی در مورد ۲ شهیدی که دادگاه مبارزه با منکرات به امام و امت تقدیم کرده است، گفت: روز بعد از انفجار نخست‌وزیری ۲ تن از بهترین فرزندان این امت به اسامی حجت‌الاسلام سید ناصر بنی‌جمالی مدیر داخلی دادگاه مبارزه با منکرات و فریبرز مرغوبکار پاسدار افتخاری این دادگاه که رییس تربیت بدنی ۲ ناحیه تهران و مدیر ورزشگاه خیابان ۱۷ شهریور بود، به دست چند نفر ضد انقلاب در حالی که از یک ماموریت در رابطه با کشف خانه تیمی باز می‌گشتند در خیابان عباس‌آباد روبروی سینما شهر فرنگ هدف رگبار قرار گرفتند، به لقاءالله پیوستند.

 

سجادی در قسمت دیگری از سخنان خود اشاره کوتاهی به شرح حال این دو شهید انقلاب کرد و گفت: شهید بنی‌جمالی از روحانیون متعهد و مسئولی بود که از ابتدای انقلاب در تمام جبهه‌ها با ضدانقلاب به نبرد برخاسته بود. او ابوذروار تنها زیست و تنها به لقاءالله پیوست. او در مدرسه حقانی قم تحصیلات خود را به پایان رسانیده و با اخذ دیپلم به دانشکده الهیات راه یافت. او خواستار ارتباط هر چه نزدیک‌تر حوزه و دانشگاه بود. او اولین کسی بود که امام عمامه بر سرش نهاد و با دست مبارک امام امت مورد تایید قرار گرفت. او عینیت روحانیت مبارز و همیشه در صحنه بود. برادر دیگر فریبرز مرغوبکار از پاسداران افتخاری این دادگاه نیز در روز حادثه با برادر بنی‌جمالی به شهادت رسید. او نیز از عاشقان راستین انقلاب و فدایی امام امت بود.

 

سجادی در ادامه اظهارات خود گفت: چند هفته قبل نیز یکی از پاسداران دادگاه به نام سعید در حال پاسداری هدف رگبار گلوله قرار گرفت که این پاسدار از ناحیه شکم مجروح شد و اینک در بیمارستان بستری است.

 

 

توطئه انفجار در دادگاه مبارزه با منکرات

 

محمدتقی سجادی در ادامه اظهارات خود گفت: توطئه ضدانقلاب علیه این ارگان تنها از ناحیه بیرون نبوده است بلکه این عوامل با نفوذی که در این ارگان کرده بودند قصد انفجار دادگاه را داشته‌اند که خوشبختانه پاسداران قبل از اجرای این نقشه شوم آن را خنثی و عامل آن را دستگیر کردند. وی در مورد چگونگی این حادثه گفت: از چندی قبل متوجه حرکات مشکوک فردی به نام هداله جعفری که از اعضای بسیج بود و در دادگاه مبارزه با منکرات مشغول کار بود شده بودیم. در بازرسی از منزل این شخص مقادیری اسلحه و فشنگ و نشریات گروهک‌ها کشف کردیم. وی در بازجویی‌های خود به چندین فقره سرقت اشیاء از انبار دادگاه از قبیل نوار و ضبط صوت و اسلحه و فشنگ اعتراف کرد. وی جهت تعیین تکلیف به زندان اوین اعزام شد.

 

محمدتقی سجادی در پایان اظهارات خود به کلیه فروشندگان لباس‌های زیر زنانه اخطار کرد که از چیدن لباس‌های زیر زنانه در پشت ویترین خود خودداری نمایند زیرا این افراد با این کار خود جو شهوت‌انگیزی به وجود می‌آورند که خود یک نوع اشاعه فساد و فحشا در جامعه اسلامی ایران است. به این افراد برای آخرین بار اخطار می‌شود که از به وجود آوردن چنین مناظری در پشت ویترین خود خودداری نمایند والا با شدت عمل با آن‌ها برخورد خواهد شد.

 

وی در پایان از کلیه مدیران و مسوولان اماکن عمومی خواست هنگام مراجعه پاسداران دادگاه مبارزه با منکرات از آن‌ها کارت شناسایی و برگه ماموریت بخواهند زیرا اخیرا در سطح شهر عده‌ای ضد انقلاب و کلاهبردار به نام پاسداران دادگاه مبارزه با منکرات به اماکن مراجعه و با تهدید کلاهبرداری می‌نمایند. سجادی از کلیه مردم همیشه در صحنه خواست به محض برخورد با چنین افراد شیاد و کلاهبرداری بلافاصله جریان را به نزدیکترین کمیته و مراکز انتظامی گزارش دهند.

 

 

روزنامه کیهان

کلید واژه ها: ویدئو دادگاه منکرات


نظر شما :