وزیر نفت: ملی شدن صنعت نفت ادامه دارد

۲۹ اسفند ۱۳۹۱ | ۱۴:۵۴ کد : ۳۰۴۳ از دیگر رسانه‌ها
وزیر نفت، ملی شدن صنعت نفت را رویدادی که در اسفند ١٣٢٩ ه. ش. آغاز شده و پایان یافته باشد، ندانست و تاکید کرد: این رویداد حرکتی مردمی بوده است که چندین نسل از فرزندان ایران زمین در راه تحقق واقعی آن گام برداشته‌اند.

 

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نفت، متن پیام رستم قاسمی به مناسبت ملی شدن صنعت نفت به این شرح است: تاریخ ملّت غیور ایران مشحون از دلاوری‌ها و مقاومت در برابر زورمداران و سلطه‌طلبان جهانی بوده و حماسه ملّی شدن صنعت نفت ایران یکی از نقاط مهم و تأثیرگذار این تاریخ و نمادی از آزادگی و استعمارشکنی این مردم است.

 

حماسه‌ای که طی آن، فارغ از خواست و اراده حکومت ستمشاهی، تنها و تنها با اراده ملّت بزرگ ایران، دست تطاول استعمارگران از مهم‌ترین منابع ملی این سرزمین کوتاه شد و وظیفه سنگین راهبری صنعت عظیم نفت بر شانه‌های استوار فرزندان همین مرز و بوم گذارده شد.

 

ملّی شدن صنعت نفت ایران، رویدادی نیست که در اسفند ١٣٢٩ ه. ش. آغاز شده و پایان یافته باشد بلکه حرکتی مردمی است که چندین نسل از فرزندان ایران زمین در راه تحقق واقعی آن گام برداشته‌اند و تا زمان قطع کامل وابستگی صنعتی و اقتصادی این سرزمین ادامه خواهد یافت.

 

انقلاب اسلامی ملّت ایران در سال ۵٧ و سقوط حکومت وابسته و استبدادی شاهنشاهی، گام تعیین‌کننده‌ای در ملی شدن واقعی و عملی صنعت نفت ایران و خروج بقایای کار‌شناسان بیگانه از این کشور به شمار می‌رود و سلحشوری‌های فرزندان غیور ایران در هشت سال دفاع مقدّس مهر تأییدی بر خواست قلبی این ملّت مبنی بر عدم وابستگی به بیگانگان بود.

 

امروز نیز که دشمنان نظام مقدّس جمهوری اسلامی، تهاجمی بی‌سابقه و همه جانبه را علیه ملّت بزرگ ایران آغاز کرده‌اند و نوک پیکان این تهاجم، اقتصاد و به ویژه صنعت نفت کشور عزیزمان را نشانه رفته است، بخش مهم و تعیین کننده‌ای از تاریخ ملّی شدن صنعت نفت ایران توسط کار‌شناسان و متخصصان این صنعت در حال رقم خوردن است. رویکردی ملّی و جهادگونه که محدودیت‌های ایجاد شده توسط دشمنان را به فرصتی بی‌نظیر برای پیشرفت و تعالی این سرزمین مبدّل و نتایج بی‌نظیر آن در سال‌های اخیر جهان را شگفت‌زده کرده است.

 

بنده ضمن گرامیداشت سالروز ملی شدن صنعت نفت ایران و عرض خسته نباشید به تمامی همکاران و تلاشگران این عرصه و تقدیر از صبوری‌های بی‌نظیر خانواده‌های آنان، توفیق روزافزون و سربلندی همیشگی این ملّت عزیز را از درگاه خداوند متعال خواستارم.

کلید واژه ها: ملی شدن نفت


نظر شما :