پیام تسلیت محمد خاتمی در پی درگذشت حاج سیدجوادی

۱۳ فروردین ۱۳۹۲ | ۰۱:۴۱ کد : ۳۰۷۷ از دیگر رسانه‌ها
تاریخ ایرانی: حجتالاسلام والمسلمین سید محمد خاتمی رییس‌جمهور سابق کشورمان در پیامی درگذشت دکتر احمد صدر حاج سیدجوادی را تسلیت گفت.

 

متن پیام تسلیت خاتمی که خطاب به فرزند آن مرحوم نگاشته شده، بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

جناب آقای عبدالرضا صدر حاج سیدجوادی!

گرامی باد یاد و نام بزرگمرد ایمان و آزادگی و نجابت جناب آقای دکتر صدر حاج سیدجوادی – رحمت‌الله علیه- که عمر پربرکت خود را در خدمت به خلق خدا و سربلندی ایران عزیز پربار‌تر کرد.

او از مومنان دلیری بود که در دوران ستم‌شاهی همواره به دفاع از آزادی و آزادگان برخاست و هزینه‌های آن را نیز با دلی گشاده پرداخت و با تکیه بر ایمان استوار و دانش و تجربه کارساز خود هیچگاه حقیقت را فدای مصلحت‌های شخصی نکرد و نیز پس از پیروزی انقلاب در کنار شخصیت والاقدر حضرت آقای مهندس بازرگان - که روانش شاد باد! - در خدمت به جمهوری اسلامی و پاسداشت حق و حرمت مردم بود، رویه‌ای که تا آخر عمر آن را ادامه داد.

مصیبت درگذشت این انسان شریف را به جنابعالی، بیت مکرم حاج سیدجوادی و همه بستگان داغدار و دوستداران و ارادتمندان ایشان تسلیت عرض می‌کنم و از درگاه حضرت باری تعالی برای آن فقید سعید آمرزش و رحمت الهی و برای بازماندگان معزز صبر و اجر و سلامتی مسالت می‌کنم.

سید محمد خاتمی

۱۳۹۲.۱.۱۱

 

***

 

پیکر عضو بنیانگذار نهضت آزادی ایران امروز در خاک آرام گرفت. پیکر دکتر سیداحمد صدر حاج سیدجوادی که برای تدفین به قزوین منتقل شده بود، بعد از اقامه نماز میت به امامت حجت‌الاسلام انصاری‌راد در شاهزاده حسین به خاک سپرده شد.

 

پیکر وی امروز از بیمارستان آبان تهران با حضور ده‌ها تن از شخصیت‌ها و فعالان سیاسی تشییع شد. از جمله شرکت‌کنندگان در مراسم تشییع ایشان می‌توان به دکتر ابراهیم یزدی، عبدالله نوری، حسین انصاری‌راد، محمد توسلی، غلامعباس توسلی، داوود هرمیداس باوند، عباس امیرانتظام، حبیب‌الله پیمان، لطف‌الله میثمی، محمد ملکی، عمادالدین باقی، مرتضی الویری، طاهری نجف‌آبادی، علی شکوری‌راد، کیانوش راد، سوسن، سارا و احسان شریعتی، محمود یگانلی، سعید شریعتی، اعضای نهضت آزادی، نیروهای ملی- مذهبی و احزاب ملی اشاره کرد.

کلید واژه ها: حاج سید جوادی


نظر شما :