رفیق‌دوست: امیدوارم بتوانم اسرار جنگ را منتشر کنم

۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۲ | ۱۸:۵۱ کد : ۳۱۸۵ از دیگر رسانه‌ها
راوی کتاب «برای تاریخ می‌گویم» گفت: همکاران من در سپاه و سایر نظامی‌های کشور با مطالعه خاطراتم عنوان کردند که ۹۵ درصد آن‌ها نو و جدید است.

 

به گزارش «خبرگزاری دانشجو»، یک روز مانده به پایان بیست و ششمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، محسن رفیق‌دوست در غرفه سوره مهر با اهالی رسانه دیدار کرد.

 

رفیق‌دوست در این نشست گفت: همکاران من در سپاه و سایر نظامی‌های کشور با مطالعه خاطراتم عنوان کردند که ۹۵ درصد آن‌ها نو و جدید است و بسیاری از مردم عادی که زوایای جنگ برای آن‌ها نامشخص است قاعدتا این خاطرات برایشان جذاب باشد.

 

وی افزود: در زمان جنگ مأموریت من و همکارانم این بود که کسی از بیشتر کارهای روزانه جنگ خبردار نشود، حتی رئیس مجلس کنونی که در آن زمان معاون بنده بود نیز در آن زمان اعلام کرد که ۹۰ درصد خاطرات شما برای من تازگی داشت؛ از این رو تصمیم دارم که با همکاری آقای علامیان کتاب دوم که شامل خاطراتم از ده سال دوم انقلاب است را بنویسم.

 

راوی «برای تاریخ می‌گویم» اظهار داشت: تا پیش از این تاریخ را برای ما می‌نوشتند اما تصمیم گرفتم تاریخ را خودم بنویسم و در بیان خاطراتم واقعیت را می‌گویم.

 

رفیق‌دوست با بیان اینکه هر مطلبی به ویژه مطالب حوزه جنگ باید بعد از مدتی گفته شود و به اطلاع مردم برسد، اضافه کرد: یک روز در زمان وزارتم در جلسه هیات دولت صحبت از وابستگی به خارج شد من در جواب اعضای هیات دولت گفتم آبگوشت یک غذای کاملا ایرانی است اما فقط آب آن ایرانی است و سایر مخلفاتش از خارج وارد می‌شود.

 

وی در همین زمینه ادامه داد: در زمان جنگ نیز وضعیتی مشابه داشتیم و چنان وابسته بودیم که اگر در همان وابستگی می‌ماندیم انقلاب را از دست می‌دادیم اما امروز ما در صنایع دفاعی یکی از قدرتمندترین کشورها هستیم امروز از فشنگ تا زیردریایی و حتی هواپیما را خودمان تولید می‌کنیم.

 

راوی «برای تاریخ می‌گویم» افزود: امیدوارم روزی برسد که بتوانم اسرار ناگفته دیگری از جنگ را برای عموم مردم منتشر کنم.

 

رفیق‌دوست با اشاره به اینکه روایت‌های زیادی در مورد انقلاب وجود دارد، گفت: ممکن است در زمینه یکی از رویدادهای انقلاب ۱۰۰ روایت وجود داشته باشد چون هر کس از دید و نظر خود آن را روایت می‌کند.

کلید واژه ها: رفیق دوست


نظر شما :