یک کاسب پاساژ صفوی محاکمه انقلابی شد

۲ مهر ۱۳۶۰
۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۲ | ۱۴:۵۲ کد : ۳۱۹۸ کاغذ اخبار
یک کاسب پاساژ صفوی محاکمه انقلابی شد
روز گذشته توسط ۸ تن از فروشندگان تریکو در پاساژ صفوی تهران واقع در خیابان جمهوری اسلامی، یک گران‌فروش که با استفاده از وضعیت کنونی بازار، اقدام به فروش اجناس مازاد مصرف خود با نرخی بیش از قیمت تعیین‌شده کرده بود در یک دادگاه مردمی در محل این پاساژ محاکمه و به پرداخت ۱۱۹هزار تومان محکوم شد. جریمه دریافتی از این گران‌فروش به نفع جنگ‌زدگان و به حساب شماره ۲۲۲ نخست‌وزیری در بانک ملی واریز شد.

 

بعدازظهر دیروز صادق حلوایی و امیر جلوانی دو تن از فروشندگان تریکو در پاساژ صفوی واقع در خیابان جمهوری اسلامی جنب سینما اروپا در گفت‌وگویی با خبرنگار کیهان چگونگی این عمل انقلابی و مردمی فروشندگان پاساژ را تشریح کردند.

 

نامبردگان اظهار داشتند: از مدت‌ها قبل شخصی به نام نصرالله سرتیپ‌نیا معروف به کاشانی صاحب مغازه تریکو مسعود در پاساژ صفوی با استفاده از موقعیت کنونی که دولت درگیر مسائل مختلف و مشکلات عدیده است نخ‌های مازاد مصرف خود را که از طریق دولتی وارد می‌کند و می‌بایست صرف تولید بیشتر نماید با نرخ‌های گزاف بین دیگر فروشندگان این پاساژ به فروش می‌رساند که این امر بارها مورد اعتراض خریداران قرار گرفت اما وی هیچگونه توجهی به این اعتراضات نمی‌کرد تا اینکه پس از صحبت‌های زیاد، ما مغازه‌داران تصمیم گرفتیم از ادامه این عمل جلوگیری کنیم. و به همین منظور صبح روز گذشته در یک جلسه «کدخدامنشی» با حضور این شخص و پس از محاسبات دقیق و برآورد میزان گران‌فروشی وی طبق اسناد و فاکتورهای موجود معلوم شد که نامبرده نخ‌هایی را که در اصل باید هر کیلو ۵۵۰ ریال می‌فروخت با قیمت ۷۲۰ ریال به فروش رسانده است. بر اساس بررسی‌های انجام شده مابه‌التفاوت قیمت اصلی با قیمت ارائه شده از طرف این شخص بر مبنای ۷۰۰۰ کیلو نخ مبلغی در حدود ۱۱۹هزار تومان شد.

 

این دو تن اضافه کردند: طبق صورتجلسه‌ای که به امضای ۸ تن از مغازه‌داران رسیده است مبلغ اضافی فروش در محل از این گران‌فروش دریافت و به حساب ۲۲۲ نخست‌وزیری جهت کمک به جنگ‌زدگان واریز شد. آن‌ها افزودند دریافت این پول در واقع برگردان پول ملت به خود آن‌هاست.

 

این دو همچنین یادآوری کردند که عمل آن‌ها به خاطر کمک به دولت و ملت در امر جلوگیری از سوءاستفاده افراد فرصت‌طلب و سودجو بوده است و این برنامه را در آینده نیز در مورد کسانی که از حقوق خویش تجاوز کنند به اجرا خواهند گذاشت.

 

ضمناً این عمل از طرف تمامی مغازه‌داران که بالغ بر ۷۰۰ تن هستند مورد استقبال قرار گرفته است و ما امیدواریم بتوانیم در آینده علاوه بر تلاش در راه افزایش تولید، در مقابل اینگونه فرصت‌طلبی‌ها نیز بایستیم.

 

 

روزنامه کیهان

کلید واژه ها: پاساژ صفوی گرانفروشی


نظر شما :