خاطره آیت‌الله مکارم شیرازی از دوران زندان: نظام اسلامی رایگان به دست نیامده است

۱۲ خرداد ۱۳۹۲ | ۱۹:۲۳ کد : ۳۲۴۳ از دیگر رسانه‌ها
یکی از مراجع تقلید در قم گفت: برنامه‌ای که توسط امام راحل تدوین شد نه تنها ملت ایران را نجات داد بلکه پیام نجات برای همه مظلومان جهان داشت و این امر نشان‌دهنده اخلاص و اهمیت کار امام است.

 

به گزارش خبرگزاری شفقنا، آیت‌الله العظمی ناصر مکارم شیرازی در جمع اعضای ستاد مرکزی بزرگداشت پنجاهمین سالروز قیام ۱۵ خرداد با بیان اینکه این حادثه یکی از مهم‌ترین وقایع تاریخ انقلاب است، اظهار کرد: انقلاب اسلامی به صورت رسمی با همین قیام شروع شد اما لازم است این روزهای سرنوشت‌ساز را به طرق مختلف زنده نگه داریم.

 

او افزود: نسل امروز از وقایع ۵۰ سال پیش بی‌اطلاع هستند بنابراین باید تاریخ را به صورت زنده به جوانان منتقل کرد؛ هر کاری که زحمت بیشتری برای آن کشیده شود ارزش بیشتری هم خواهد داشت و قیام ۱۵ خرداد از این دست اتفاقات است.

 

این مرجع تقلید با بیان اینکه نظام اسلامی به رایگان به دست نیامده است، گفت: برنامه‌ای که توسط امام راحل تدوین شد نه تنها ملت ایران را نجات داد بلکه پیام نجات برای همه مظلومان جهان داشت و این امر نشان‌دهنده اخلاص و اهمیت کار امام است.

 

او ادامه داد: انقلاب اسلامی مانند شجره طیبه‌ای است که همواره میوه و ثمره آن آشکار و نمایان است؛ رسانه‌ها و مولفان کتاب‌های درسی باید تاریخ انقلاب و حوادثی را که ملت ایران تجربه کرده‌اند برای نسل امروز تبیین کنند.

 

آیت‌الله مکارم شیرازی با اشاره به خاطراتی از دوران زندان در زمان ستمشاهی عنوان داشت: افسران و دژخیمان رژیم در اتاق کناری بازداشتگاه ما با خود زمزمه و عنوان می‌کردند که حتی یک گلوله هم نباید هدر برود و هر یک تیر باید یک انقلابی را به شهادت برساند و این امر گویای ظلم و ستم بالای رژیم بود.

 

استاد برجسته حوزه علمیه قم با تاکید بر تداوم برنامه‌های گرامیداشت سالروز رحلت امام خمینی(ره) و قیام ۱۵ خرداد در تمام روزهای سال گفت: امسال هم باید از تقارن این مناسبت‌ها با سالروز شهادت امام موسی کاظم(ع) بهره دو چندان ببریم زیرا این امر موجب محکم شدن پایه‌های انقلاب و نظام شده و اجر و ثواب زیادی هم در آخرت خواهد داشت.

کلید واژه ها: آیت الله مکارم شیرازی


نظر شما :