شیره‌کش‌خانه‌ها بسته می‌شوند

۲ تیر ۱۳۳۲
۰۳ تیر ۱۳۹۲ | ۱۴:۱۱ کد : ۳۲۹۹ کاغذ اخبار
شیره‌کش‌خانه‌ها بسته می‌شوند

ساعت ۸ بامداد امروز کمیسیونی در حضور آقای نخست‌وزیر برای اخذ تصمیم جهت جلوگیری از استعمال تریاک و شیره معتادین تهران تشکیل گردید.

 

در این کمیسیون آقایان دکتر آشتیانی مدیرعامل سازمان شاهنشاهی و سرتیپ مدبر رئیس کل شهربانی، سرتیپ ثقفی رئیس بازرسی نخست‌وزیری، امینی کفیل شهرداری تهران و سرهنگ اشرفی فرماندار نظامی تهران حضور داشتند.

 

مذاکرات این کمیسیون برای پیدا کردن راه عملی جلوگیری از استعمال تریاک و شیره و بستن شیره‌خانه‌های تهران بود که مدتی به طول انجامید و سرانجام تصمیم گرفته شد از این به بعد بستن شیره‌خانه‌ها به وسیله مامورین فرمانداری نظامی انجام گیرد.

 

معالجه معتادین به تریاک و شیره نیز بر عهده سازمان شاهنشاهی گذارده شد. قرار شد اعتبار لازم برای این کار از طرف دولت در اختیار سازمان شاهنشاهی گذارده شود. محل معالجه معتادین کانون آسایش سازمان شاهنشاهی خواهد بود و برای تامین اعتبار آن تصمیم گرفته شده فعلا تا مبلغ ده میلیون ریال به تدریج به سازمان شاهنشاهی پرداخت گردد. ضمنا حساب مخصوصی به عنوان حساب مبارزه با تریاک در بانک ملی باز خواهد شد که کلیه پول‌هایی که از محل جریمه دایر کردن شیره‌خانه و استعمال تریاک اخذ می‌گردد در آن متمرکز شود و به مصرف مبارزه و معالجه معتادین برسد.

 

مامورین فرمانداری نظامی از امروز برای بستن مرکز استعمال تریاک و شیره اقدامات لازم را شروع کردند. تصمیم اخیر در اجرای قانون منع استعمال تریاک گرفته شد و برای اجرای این منظور در تمام کشور مقررات جداگانه‌ای وضع گردیده که به زودی به مورد اجرا گذارده می‌شود.

 

 

روزنامه اطلاعات

کلید واژه ها: شیره‌ کش‌ خانه‌ تریاک


نظر شما :