منشی فراری هیتلر، در آمریکای لاتین کشیش کودتاچی بود

۱۹ بهمن ۱۳۸۹ | ۱۷:۲۵ کد : ۳۳۷ تاریخ جهان
منشی فراری هیتلر، در آمریکای لاتین کشیش کودتاچی بود
تاریخ ایرانی: مارتین بورمان، از اعضای برجسته دولت آدولف هیتلر بر خلاف ادعای مقامات آلمان مبنی بر مرگ وی در سال 1945 به آمریکای لاتین فرار کرده بود.

 

به گزارش خبرگزاری فرانسه، "پل فان آرشوت"، یکی از اعضای سابق بلژیکی حزب نازی در مصاحبه‌ای که روز شنبه منتشر شد، اعلام کرد: مارتین بورمان از مقامات عالی رتبه حزب نازی، بعد از اجرای طرح موفق فرارش به آمریکای لاتین، مدت‌ها در این کشورها زندگی کرده بود.

 

آرشوت 88 ساله، عضو اسبق حزب نازی که در سال 1946 محکوم به اعدام شد ، خود نیز قبل از اعدام از زندان فرار کرد و اکنون در اسپانیا زندگی می کند. او در گفت‌وگو با روزنامه "درنیر هور" گفت او در سال 1960 میلادی در شهر "لاپاز" بولیوی چهار بار با بورمان ملاقات داشته است. وی افزود: بورمان از پاراگوئه آمده بود و قصد داشت به همراه 20 افسر پلیس با ترتیب دادن یک کودتا "خوان پرون"، دیکتاتور و رییس‌جمهور وقت آرژانتین را سرنگون کند. او که بعد از فرار از برلین نام خود را "آگوستین وون لمباخ" گذاشته بود، به عنوان کشیش در مراسم ازدواج و تشییع جنازه مردم شرکت می‌کرد.

 

آرشوت می‌افزاید: بورمان به کمک یک کشیش دیگر موفق شد با دریافت روادید در بولیوی پناهنده شود.

 

مارتین بورمان، منشی مخصوص آدولف هیتلر رهبر آلمان نازی و یکی از قدرتمندترین شخصیت‌های دوران رایش سوم با نزدیک شدن نیروهای روسی، سنگر هیتلر را ترک کرد. وی به صورت غیابی در "نورنبرگ" محاکمه و محکوم به اعدام شد. گروه‌های معروف به "شکارچیان نازی" به تعقیب وی به ویژه در پاراگوئه پرداختند.

 

بعدها ادعا شد که بقایای جسد وی در سال 1972 میلادی در برلین پیدا شده است و مقامات آلمانی رسما مرگ بورمان را اعلام کردند. در سال 1998 میلادی با آزمایش دی. ان. ای اعلام شد که بقایای باقی مانده از جسد متعلق به بورمان است اما عده‌ای اعتقاد داشتند بقایای جسد وی از جای دیگری به برلین آورده شده است تا وی را دوباره در این شهر دفن کنند.
 

 

کلید واژه ها: هیتلر حزب نازی


نظر شما :