جزیره کیش منطقه آزاد اعلام شد

۵ شهریور ۱۳۶۵
۱۱ تیر ۱۳۹۳ | ۱۷:۴۵ کد : ۴۴۶۴ کاغذ اخبار
جزیره کیش منطقه آزاد اعلام شد
هیات وزیران در جلسه مورخ ۶۵.۴.۱۱ بنا به پیشنهاد وزارت بازرگانی و معاون اجرایی نخست‌وزیر آیین‌نامه اجرایی قانون معافیت از حقوق و عوارض گمرکی کالاهایی که به منظور استفاده، مصرف و فروش وارد جزیره کیش می‌شود را تصویب کرد.

 

به گزارش خبرنگار ما به منظور استفاده از امکانات خدادادی جزیره کیش قرار شده است که این جزیره برای استفاده کارمندان دولت و عموم مردم گشایش یابد. بر اساس مصوبه هیات دولت که از تاریخ ۶۵.۴.۱۱ لازم‌الاجرا می‌باشد، هر هفته ۲ پرواز از تهران به مقصد جزیره کیش انجام خواهد شد که مردم می‌توانند از این طریق بسیاری از کالا‌ها را که فهرست آن در تصویب‌نامه هیات دولت اعلام شده به غیر از کالاهای ممنوعه به کیش برده و به همین ترتیب ورود کالا از مقاصد دیگر به جزیره کیش آزاد اعلام شده است.

 

کلیه این کالا‌ها بدون انتقال ارز و واردات در مقابل صادرات به منظور استفاده در جزیره کیش یا فروش در فروشگاه‌های این جزیره، وارد جزیره و بدون پرداخت حقوق و عوارض گمرکی و سود بازرگانی، حق انحصار، حق ثبت سفارش و سایر عوارض مدون، مطالبه مجوز وزارت بازرگانی و مجوز ترخیص مراکز تهیه و توزیع کالا و بدون مطالبه کارت بازرگانی و برگ ثبت سفارش بانکی قابل ترخیص خواهد بود.

 

بر اساس همین گزارش از طرف نخست‌وزیری برای مسافرینی که عازم جزیره کیش هستند کارتی صادر می‌شود که به منزله گذرنامه تلقی شده و یکسال اعتبار خواهد داشت. لازم به یادآوری است که حدود ۷۹ قلم کالا می‌تواند از مقصد ایران به جزیره کیش حمل شده و حدود ۲۰ قلم کالا نیز از کیش به ایران حمل شود.

 

به گزارش خبرنگار ما آقای صانعی‌پور معاون وزارت امور اقتصادی و دارایی در گفت‌وگویی آمادگی گمرک ایران را برای انجام تسهیلات لازم جهت ورود و خروج کالا از جزیره کیش اعلام کرد و افزود که پس از تصویب این آیین‌نامه (۶۵.۴.۱۱) دفا‌تر گمرکی در مبادی ورودی و خروجی این جزیره فعال شده‌اند.

 

 

روزنامه اطلاعات

کلید واژه ها: جزیره کیش


نظر شما :