۹۵ درصد مشمولین نظام وظیفه معاف می‌شوند

۳۱ مرداد ۱۳۴۳
۱۸ مرداد ۱۳۹۳ | ۱۴:۴۵ کد : ۴۵۷۶ کاغذ اخبار
۹۵ درصد مشمولین نظام وظیفه معاف می‌شوند
مشمولین عادی متولد شهرستان‌های غربی کشور ساکن تهران فقط امروز و فردا فرصت دارند به حوزه غربی تهران مراجعه و برگ آماده به خدمت دریافت دارند.

 

مشمولین غایب عادی سنوات ۱۳۱۲ تا ۱۳۲۳ نیز فقط در این دوره فرصت دارند در قرعه‌کشی شرکت کنند.

 

منطقه نظام وظیفه تهران اعلام کرد که روز هشتم شهریور ماه قرعه‌کشی مشمولین عادی حوزه غربی تهران انجام می‌شود. مشمولینی که در این قرعه‌کشی شرکت دارند متولدین شهرستان‌های غربی کشور هستند که از حوزه غربی تهران برگ آماده به خدمت دریافت داشته‌اند. برای مشمولین غایب عادی سنوات گذشته این دوره، آخرین دوره‌ای است که می‌توانند از بند واو (بخشودگی غیبت) استفاده کنند و در قرعه‌کشی شرکت نمایند. در دوره‌های بعدی غایبین در صورت جلب به اضافه خدمت محکوم می‌شوند.

 

 

۹۵ درصد معاف

 

رئیس منطقه تهران گفت: پیش‌بینی می‌شود چون تعداد مراجعه‌کنندگان و کسانی که برگ آماده به خدمت دریافت داشته‌اند در حدود ۹۵ درصد بیش از احتیاجات است بنابراین به احتمال قوی ۹۵ درصد مشمولین حاضر در مراسم قرعه‌کشی معاف می‌شوند و برگ معافی از خدمت زیر پرچم در زمان صلح دریافت می‌کنند.

 

 

سپاه بهداشت

 

منطقه نظام وظیفه تهران همچنین اعلام کرد که فردا ترتیب اعزام مشمولین پزشک و دیپلمه برای شرکت در سپاه بهداشت داده می‌شود. مشمولین پزشک صبح فردا ساعت ۷ باید به منطقه ۱۷ خیابان حقوقی و مشمولین دیپلمه به حوزه تهران پل چوبی مراجعه نمایند تا ترتیب اعزام آنان به مرکز آموزشی سپاه بهداشت داده شود.

 

تعداد پزشک مورد نیاز بستگی به تعداد افراد حاضر در منطقه دارد و دیپلمه‌های مورد نیاز سپاه بهداشت سه برابر تعداد پزشکان حاضر به خدمت خواهد بود. به دیپلمه‌های مازاد بر احتیاج برگ آماده به خدمت تا دی ماه داده می‌شود و این عده باید در قرعه‌کشی دی ماه نیز که تامین احتیاجات سپاه دانش صورت می‌گیرد شرکت کنند.

 

 

روزنامه اطلاعات

کلید واژه ها: نظام وظیفه


نظر شما :