دعایی: امام ما را از دروغ و ناسزا در گزارش‌ها منع کردند

۱۸ مرداد ۱۳۹۳ | ۱۵:۱۶ کد : ۴۵۷۷ از دیگر رسانه‌ها
مدیرمسئول روزنامه اطلاعات با ذکر خاطره‌ای از امام(ره)، تاکید ایشان بر پرهیز از دروغ گفتن و نوشتن کلمات ناسزا در گزارش‌ها و اخبار را یادآور شد.

 

به گزارش خبرگزاری ایسنا، مدیرمسئول روزنامه اطلاعات می‌گوید: در دولت جدید شاهد تغییرات و تحولاتی هستیم و افرادی که برای خدمت انتخاب می‌شوند، حساب‌شده است.

 

حجت‌الاسلام سید محمود دعایی که در مراسم گرامیداشت روز خبرنگار در کرمان حاضر شده بود، گفت: در استان کرمان افرادی را برای سکانداری این منطقه در اختیار داریم که سرشار از تجربه هستند و سابقه درخشانی در امر نهضت و دفاع از میهن دارند.

 

دعایی اظهار کرد: مردم کرمان بسیار فهیم و هوشمند هستند و اگر مطلبی را مطرح نمی‌کنند، دلیل این نیست که آن را درک نکرده و از کنار مسئله به راحتی عبور کردند.

 

مدیرمسئول روزنامه اطلاعات همچنین در بخشی از صحبت‌هایش با اشاره به حوادث تلخ غزه، گفت: امام خمینی(ره) در جریان دفاع از فلسطین همیشه پیشقدم بودند و نخستین پیشوای روحانی اسلامی بود که فتوای بهره‌گیری از وجوه شرعی را به نفع سازمان‌های آزادیبخش فلسطین صادر کرد.

 

مدیرمسئول روزنامه اطلاعات با گرامیداشت روز خبرنگار عنوان کرد: امام خمینی(ره) دو رهنمود را به شخص بنده برای فعالیت در عرصه خبر داشتند.

 

وی افزود: من در یکی از گزارش‌های آن زمان در مطلبی به منظور رسوایی و افشاگری رژیم پهلوی از تعابیری استفاده کرده ‌بودم و امام راحل ما را از دروغ گفتن و نوشتن کلمات ناسزا در گزارش‌ها و اخبار منع کردند.

 

دعایی تصریح کرد: امام(ره) به من فرمودند که شما گفته‌اید ما یک وجب زمین نیز نداریم، در حالی که زمین کشاورزی پدری ما در خمین است و تعابیری را هم در مورد رژیم پهلوی به کار برده بودیم که امام به ما گفتند این کار را انجام ندهید.

 

مدیرمسئول روزنامه اطلاعات با اشاره به حرمت‌گذاری امام راحل به افراد گفت: امام خمینی(ره) در جریان دفاع از فلسطین همیشه پیشقدم بودند و نخستین پیشوای روحانی اسلامی بود که فتوای بهره‌گیری از وجوه شرعی را به نفع سازمان‌های آزادیبخش فلسطین صادر کرد.

 

وی افزود: در آن دوران یک روحانی‌نما مدعی شد که وجوه شرعیه کمک به فلسطینی‌ها را ماموریت دارد تا جمع‌آوری کند و مردم تعجب کردند که چرا امام فردی گمنام را انتخاب کردند، لذا به امام نامه نوشتیم و صحت آن را جویا شدیم. دعایی خاطرنشان کرد: امام خمینی(ره) حتی افرادی را که علیه ایشان کار و خیانت می‌کردند، حرمت نگه می‌داشتند.

کلید واژه ها: دعایی


نظر شما :