استناد روحانی به کتیبه داریوش هخامنشی

۱۳ مهر ۱۳۹۴ | ۱۷:۰۷ کد : ۵۱۹۱ دیگر رسانه‌ها

تاریخ ایرانی: رئیس‌جمهور امروز در همایش روستا به کتیبه داریوش هخامنشی استناد کرد.


به گزارش خبرگزاری‌ها، حسن روحانی به خشکسالی دیرینه در ایران اشاره کرد و گفت: تمرکززدایی در همه زمین‌ها هدف ما است و همانطور که می‌دانید افزایش جمعیت و ادامه خشکسالی دو چالش روبروی ما است. منابع زیرزمینی آب مرتب کاهش پیدا می‌کند و البته خشکسالی پدیده‌ای دیرینه در کشور ما به شمار می‌رود به طوری که از زمان کوروش در کشور ما وجود داشته و حتی در کتیبه‌های آن زمان نوشته شده خدایا ما را از دروغ و خشکسالی نجات ده.

رئیس‌جمهور گفت: دروغ را که تجربه کردید و دیدید چه بلایی به سر کشور آورد اکنون نیز متاسفانه در حال تجربه خشکسالی هستیم. البته خدمات خوبی در این زمینه از سوی دولت انجام شده و می‌شود اما به هر حال این پدیده وجود دارد و می‌توان از آن با عنوان آزمون الهی یا هر چیز دیگری تعبیر کرد.

او گفت: البته خشکسالی در سطح جهان به رفتار نادرست بشر با طبیعت بر می‌گردد چرا که اقدام نادرست پیامد نادرست نیز در جامعه در برخواهد داشت. ما باید بهره‌وری آب را زیاد کرده و از آن درست‌تر استفاده کنیم و با کشاورزی سنتی نمی‌توانیم در روستاها مردم را ثروتمند کنیم بنابراین ناچاریم تحول ایجاد کرده و شکل زمین‌های زراعی را در مبنای بهره‌وری تغییر دهیم.

 

اشاره روحانی به این فراز از کتیبه داریوش هخامنشی است که در آن آمده است: اهورامزدا این کشور را بپاید از سپاه دشمن، از خشکسالی و از دروغ.

کلید واژه ها: حسن روحانی داریوش هخامنشی


نظر شما :