گفت‌وگوی کوتاه شاه و آیت‌الله مکارم در سال ۳۵

۲۳ مهر ۱۳۹۴ | ۱۲:۳۷ کد : ۵۲۰۵ دیگر رسانه‌ها

در روزنامه اطلاعات سه‌شنبه هفتم فروردین ۱۳۳۵ در صفحه ۱۴ به برندگان جایزه کتاب سال و دیدار آنان با محمدرضا پهلوی اشاره شده است.
 

پارسینه به بازنشر این مطلب پرداخته است:

جایزه بزرگ سلطنتی طبق معمول به بهترین تصنیفات سال تعلق گرفت و در این رشته آقای ناصر مکارم شیرازی مصنف کتاب فیلسوف‌نماها برنده شناخته شد.

ناصر مکارم شیرازی، از محصلین حوزه علمیه قم می‌باشد که در بین اقران به اطلاع و ابتکار و مجاهدت در تحقیق و تتبع معروف است. روز اول فروردین، هنگامی‌که برندگان جایزه سلطنتی برای دریافت جوایز خود شرفیاب شدند، اعلیحضرت از آقای مکارم شیرازی سؤال فرمودند که «شما از کجا به این فکر افتادید؟» آقای مکارم شیرازی توضیح داد که از چندی به این‌طرف در حوزه علمیه قم عده‌ای از طلاب علوم به مطالعه در باب مکاتب فلسفی همت گماشته و بخصوص در اطراف مکتب ماتریالیسم که اساس مکتب کمونیسم می‌باشد به مطالعه و تحقیق پرداخته‌اند.

این نهضت فلسفی به‌وسیله حجت‌الاسلام آقای سیدمحمدحسین طباطبایی تدریجاً پایه‌گذاری شده که آقای ناصر مکارم شیرازی نیز یکی از شاگردان تربیت‌یافته مکتب معظم‌له می‌باشد.

کتاب اصول فلسفه و روش رئالیسم که سال گذشته برنده جایزه سلطنتی شد تصنیف حجت‌الاسلام طباطبایی تبریزی بود که مشتمل بر پنج جلد خواهد بود و دو جلد آن از طبع خارج و جلد سوم آن تحت طبع می‌باشد. کتاب «فیلسوف‌نماها» تألیف آقای ناصر مکارم شیرازی که برنده جایزه اول سلطنتی سال گردید به سبک رمان نگارش یافته و مکتب کمونیسم را از جنبه فلسفی مورد تجزیه و تحلیل و انتقاد قرار داده است.

کلید واژه ها: آیت الله مکارم شیرازی


نظر شما :