رئیس سازمان میراث فرهنگی: داغ جدا شدن بخش‌هایی از ایران هنوز به دل ماست

۲۵ اسفند ۱۳۸۹ | ۱۶:۲۸ کد : ۵۳۵ از دیگر رسانه‌ها
رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری گفت: تصور اینکه هر کسی ایران را دوست دارد ناسیونالیست است، تصور غلطی است.

 

به گزارش فارس، حمید بقایی دیروز در مراسم اختتامیه جشنواره‌های رسانه‌ای میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: اینکه ایران و اسلام از هم جدا هستند اشتباه محضی است. ایران و اسلام با هم عجین شده‌اند و تعریف از یکی نفی دیگری نیست.

 

وی در ادامه افزود: این تصور غلطی است که تا اسمی از ایران می‌آید بگوییم طرف، ناسیونالیست است.

 

رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری گفت: اعتقاد و باور قلبی بنده این است که وقتی می‌گوییم فردی دارای اصل و ریشه است ایران نیز اصل، ریشه و اعتبارش به میراث فرهنگی و تاریخ پرافتخار گذشته‌اش است.

 

معاون رئیس‌جمهور ادامه داد: ایران طی این سال‌ها بارها مورد تهاجم قرار گرفته و اشغال شده است. هیچ کشوری در این کره خاکی وجود ندارد که اینقدر به آن حمله شده باشد و در حال حاضر نامی از آن باقی مانده باشد. اما اینکه چه شد ملت ایران همچنان پایدار است موضوع بسیار مهمی است.

 

وی افزود: داغ جدا شدن بخش‌هایی از ایران در زمان قاجار هنوز به دل ایرانی‌هاست، هر نقطه‌ای از خاک ما که در واقع با خیانت پادشاهان از کشور جدا شده است. میراث فرهنگی ما یعنی تاریخ هویت ایران.

 

رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری تاکید کرد: خدا را شاکرم که در مقطعی از عمرم خادم میراث فرهنگی شده‌ام نگاهم نگاه خادمی است نه ریاست.

 

بقایی ادامه داد: ‌در زمان جنگ یکی از مباحثی که همواره از سوی بزرگان مطرح بود این بود که حب‌‌الوطن من الایمان یعنی اگر کسی کشورش را دوست نداشته باشد ایمانش مشکل دارد. اگر خانواده داشته باشم یعنی وطن دارم و اگر وطن داشته باشم یعنی خانواده دارم این یک معادله دومجهولی است، ایرانی بودن واقعا افتخار است. وی در ادامه از برگزاری سمینار خدمات متقابل ایران و اسلام در اردیبهشت‌ماه سال ۹۰ خبر داد.

 

بقایی درباره اینکه پیش از این وعده داده بود سازمان میراث فرهنگی را از فضای سیاسی دور کند، گفت: فکر می‌کنم طی یک سال اخیر تا حد زیادی موفق بوده‌ام.

 

کلید واژه ها: حمید بقایی سازمان میراث فرهنگی


نظر شما :