حراج نامه‌های عاشقانه ژاکلین کندی

۰۳ اردیبهشت ۱۳۹۰ | ۱۷:۴۶ کد : ۶۷۱ تاریخ جهان
حراج نامه‌های عاشقانه ژاکلین کندی
تاریخ ایرانی: مقامات ایالات متحده قصد دارند تا شماری از نامه‌های عاشقانه ژاکلین کندی، همسر رییس‌جمهوری سابق آمریکا را در ماه آینده به حراج بگذارند.

 

به گزارش روزنامه دیلی‌تلگراف، مجموعه سری نامه‌های عاشقانه دخترک نوجوان که پس از ازدواج با جان اف. کندی به بانوی برجسته ایالات متحده بدل شد، نه خطاب به کندی بلکه خطاب به فرد دیگری به نام "آر بورلی کوربین"، دانشجوی دانشگاه هاروارد نگاشته شده است. ژاکلین در یکی از نامه‌های خود نوشته است: به نظر تو چیزی وحشتناک‌‌تر از این موضوع هست که تمام عمر خود را در یک شهر کوچک سپری کنی و تمام وقتت را صرف این موضوع کنی که این بار چه کسی در میان زنان می‌تواند کیک بهتری بپزد.

 

درست پانزده سال بعد ژاکلین کندی به مرکز توجه جهانی و همسر رییس جمهوری آمریکا بدل شد که دیگر نیازی به آشپزی نداشت و خود بهترین آشپز فرانسوی را در اختیار داشت. جان اف کندی، علاقه بسیار زیادی به ژاکلین کندی داشت.

 

نامه‌های عاشقانه ژاکلین کندی که تاریخ آنها مربوط به سال‌های ۱۹۴۵ تا ۱۹۴۷ است، شخصیتی خنده‌دار، باهوش، زنی بدبین و جوان و در عین حال قدرتمند از او نشان می‌دهند. ژاکلین در آن دوران در نامه‌ها از شرایط نه‌ چندان مطلوبی که نشات گرفته از جدایی پدر و مادر و وضعیت نامناسب مالی بود، صحبت می‌کند و می‌گوید که در یک زندان و یا یک دام قرار گرفته که هیچ‌گونه قدرت عمل خاصی ندارد.

 

ژاکلین کندی در یکی از نامه‌های خود در پاییز ۱۹۴۵، زمانی که ۱۶ سال داشت، آورده است: در شرایطی که تو با درس خواندن در بهترین روزهای زندگی خود به سر می‌بری، من به فکر این هستم تا خودم را به دار آویزان کنم و به گونه‌ای خود را از شر شرایط فعلی راحت کنم. او در بخش دیگری از نامه‌ خود آورده است: شاید تنها چیز هیجان‌انگیزی که در این روزهای کسل کننده تغییری ایجاد می‌کند، دیدن مردی است که در خیابان همسرش را کتک می‌زند. ژاکلین در یکی دیگر از این ۲۰ نامه منتشر شده نوشته است که علی‌رغم اینکه خود به مدرسه شبانه‌روزی می‌رود، هیچ وقت فرزندانش را به یک چنین مدارسی نخواهد فرستاد.

 

نامه‌های عاشقانه رییس جمهوری پیشین ایالات متحده در سال ۱۹۶۱ تا ۱۹۶۴ که نقش بانوی اول ایالات متحده را برای خود رقم زد، قرار است تا در یکی از مشهور‌ترین کلوپ‌های هاروارد به مبلغ ۲۰ هزار یورو به حراج گذاشته شود. بعضی از این نامه‌ها در کاغذهای آبی رنگ و برخی در کاغذهای سفید دفتر مدرسه نوشته شده‌اند.

 

کلید واژه ها: کندی


نظر شما :