بازخوانی پیام تسلیت قذافی پس از شهادت مطهری

۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۰ | ۰۰:۴۰ کد : ۷۲۲ از دیگر رسانه‌ها
اولین یادنامه‌ٔ استاد شهید مرتضی مطهری، دو سال پس از شهادت وی در شهریور ۱۳۶۰ منتشر شد.

 

به گزارش پارسینه، این کتاب که زیر نظر دکتر عبدالکریم سروش تدوین شده بود، شامل بعضی از آثار علمی و عرفانی بود که برای اولین بار انتشار می‌یافتند؛ از جمله: رسالهٔ «معراج السالکین و صلوة العارفین» نوشتهٔ امام خمینی (ره)، رسالهٔ «حیات پس از مرگ» نوشتهٔ علامه طباطبایی، و رسالهٔ «لب‌ّ اللباب» نوشتهٔ علامه حسینی طهرانی.

 

کتاب اول از این مجموعه در تیراژ ۵۰ هزار جلد و توسط سازمان انتشارات و آموزش انقلاب اسلامی به نشر رسید. از جمله محتویات آغازین این کتاب، متن پیام‌های تسلیت مقامات نظام در شهادت استاد مطهری، از جمله آیت‌الله منتظری، مهندس مهدی بازرگان، آیت‌الله طالقانی و شورای انقلاب اسلامی است. هم‌چنین متن پیام‌های یاسر عرفات، جهبه آزادی‌بخش ملی مورو، حرکت اسلامی افغانستان و نیز پیام تسلیت سرهنگ معمر قذافی در این کتاب منتشر شده است.

 

متن پیام تسلیت معمر قذافی خطاب به بنیان‌گذار انقلاب اسلامی بدین شرح است:

«بسم الله الرحمن الرحیم

برادر، آیت‌الله خمینی

خبر ترور برادر مجاهد، آیت‌الله مرتضی مطهری را با تأسف بسیار دریافت نمودیم، او در حالی که وظیفهٔ مقدس خود را در کنار شما در راه تحقق آمال و آرزوهای انقلاب اسلامی در کشور شما انجام می‌داد، دست جنایت به او دراز شد.

ما در حالی‌که در این مصیبت بزرگ خود را با شما شریک می‌دانیم یقین داریم که این جنایت وحشیانه یکی از کوشش‌های مذبوحانه به منظور ضربت به انقلاب اسلامی در ایران است. الا این‌که ما مطمئنیم مردم ایران و انقلاب اسلامی ایران با قاطعیت کامل می‌توانند این کوشش‌های مذبوحانه را در هم بکوبند.

مردم ایران گو این‌که برخی اشخاص را از دست داده است، ولی به یقین تواناست که در انقلاب اسلامی خود به رهبری شما پیروز شود. این مردم به هیچ وجه شکست نخواهند خورد و کوشش‌های مزبور وسیله مبتذلی است به را ترور انقلاب اسلامی در ایران و برخی رهبران آن.

ما از شهادت برادر مجاهد مطهری بسیار متأثر شدیم و گرم‌ترین تسلیت‌های خود را در مورد این مصیبت بزرگ تقدیم داشته و از خدا می‌خواهیم که آن فقیه را مشمول رحمت واسعه خود قرار دهد.

خداوند مسیر کشور برادر، ایران را در راه تحقق آرمان‌های ارجمندش مبارک دارد.

برادر شما، سرهنگ معمر القذافی»

 

کلید واژه ها: آیت الله مطهری معمر قذافی


نظر شما :