آلبوم ناصری کاخ گلستان پیدا شد

۲۸ مرداد ۱۳۹۹ | ۱۶:۲۲ کد : ۸۵۱۱ دیگر رسانه‌ها
آلبوم ناصری کاخ گلستان پیدا شد

مدیر مجموعه میراث جهانی کاخ گلستان گفت: آلبوم ناصری در جریان کنترل، بازبینی و سرشماری حساب اموال (انبارگردانی رسمی) آلبوم‌خانه این کاخ صبح روز سه‌شنبه (۲۸ مرداد ۹۹) پیدا شد.

به گزارش روابط عمومی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، آفرین امامی گفت: آلبوم ناصری در کنترل، بازبینی و سرشماری حساب اموال (انبارگردانی رسمی) آلبوم‌خانه کاخ گلستان که توسط کمیته‌ای متشکل از نمایندگان اداره‌کل موزه‌ها و اموال منقول فرهنگی تاریخی، اداره‌کل حراست، یگان حفاظت میراث‌فرهنگی و ذی‌حسابی و اداره‌کل امور مالی وزارتخانه و مدیریت کاخ گلستان انجام شد، در آلبوم‌خانه کاخ گلستان پیدا شد.

وی افزود: این آلبوم به شماره ۳۶۲ در ابعاد ۲۲ در ۱۵.۵ سانتی‌متر مربع بوده و شامل ۱۰۰ قطعه عکس از کودکان و زنان قاجاری است که صبح امروز سه شنبه ۲۸ مرداد ۹۹ با سرشماری حساب اموال که توسط این کمیته انجام شد، در ساعت ۱۱:۳۰ در یکی از قفسه‌های آلبوم‌خانه کاخ گلستان پیدا شد و تمام ۱۰۰ قطعه عکس در این آلبوم موجود است.

او افزود: بعد از اعلام امین اموال آلبوم‌خانه کاخ گلستان در اسفند ۹۹ مبنی بر مفقود شدن آلبوم و احتمال جابه جا شدن در قفسه‌های آلبوم‌خانه، بلافاصله توسط خود امین اموال انبارگردانی انجام شد، اما پیدا نشد.

مدیر میراث جهانی کاخ گلستان تصریح کرد: با توجه به مذاکراتی که با اداره‌کل موزه‌ها و اموال منقول فرهنگی تاریخی انجام شد و طی نامه‌ای که از سوی این اداره‌کل به مدیریت کاخ گلستان ابلاغ شد، با دستور معاون میراث فرهنگی کشور و هماهنگی معاون توسعه مدیریت و مدیرکل حراست و یگان حفاظت میراث فرهنگی وزارتخانه انبارگردانی رسمی توسط این کمیته آغاز شد.

امامی تصریح کرد: با توجه به اینکه تعداد آلبوم‌های عکس موجود در آلبوم خانه کاخ گلستان بسیار بوده و ابعاد آن بزرگ است و آلبوم ناصری کوچک بود در قفسه‌های آلبوم خانه جابه‌جا شده بود.

محمدحسن طالبیان معاون میراث فرهنگی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی پیشتر به خبرنگار ایرنا گفته بود: به محض آنکه در اسفند سال گذشته مفقودی این آلبوم توسط امین اموال گزارش شد، مساله به اطلاع مدیر کاخ موزه رسید، نامه محرمانه به دستگاه‌های مختلف؛ از جمله ذی‌حسابی و پلیس اینترپل مبنی بر مفقود شدن این آلبوم ارسال شد و همه اقدامات قانونی صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه امین اموال کاخ گلستان چند ماه پیش این آلبوم عکس تاریخی را مشاهده کرده است و آلبوم تاکنون در نمایشگاهی به نمایش در نیامده است، احتمال پیدا شدن این اثر میراثی را قوی ارزیابی کرده بود.

وی گفته بود: پیش از این نیز مواردی از این قبیل پیش آمده بود. در موردی اعلام شد یکی از اشیای تاریخی موزه گلستان مفقود شده اما با انبارگردانی در بخش دیگر کاخ پیدا شده بود.

منبع: ایرنا
 

در این باره بخوانید:

آلبوم عکس‌های ناصرالدین‌شاه کجاست؟


لینک دانلود فایل

کلید واژه ها: ناصرالدین شاه کاخ گلستان


نظر شما :