تکذیب روایت جعلی درباره علت درگذشت احمد خمینی

۱۹ بهمن ۱۴۰۰ | ۱۷:۴۸ کد : ۸۷۴۳ دیگر رسانه‌ها
تکذیب روایت جعلی درباره علت درگذشت احمد خمینی

دفتر نشر معارف انقلاب در اطلاعیه‌‌ای اعلام کرد: اخیراً مطلبی در شبکه اجتماعی توییتر در رابطه با علت درگذشت یادگار امام راحل، مرحوم حجت‌الاسلام‌والمسلمین حاج احمد خمینی منتشر شد و سپس این مطلب به آیت‌الله هاشمی رفسنجانی نسبت داده شده است که صحیح نمی‌باشد؛ ضمن تجدید احترام نسبت به بیت مکرم و معزز امام خمینی رحمت‌الله علیه در ایام دهه فجر و ابراز تاسف از انتشار اینگونه مطالب تخریبی، به اطلاع خوانندگان محترم می‌رساند که روایت مستند درگذشت یادگار ارجمند امام راحل، توسط آیت‌الله هاشمی در خاطرات روزنوشت سال ۱۳۷۳ ایشان درج گردیده که در ادامه می‌آید.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی جزئیات بیماری و درگذشت یادگار امام راحل را در خاطرات خود اینگونه مرقوم کرده‌اند:

یکشنبه ۲۱ اسفند سال ۱۳۷۳

جلسه تنظیم بازار داشتم، تصمیماتی گرفتیم، در اثنای جلسه خبر رسید که حاج احمد آقا بیهوش شده و در بیمارستان است، جلسه را زودتر تمام کردم و به جماران، بیمارستان بقیه‌الله، مجاور منزلمان رفتم. دکترها گفتند، مغز به کلی از کار افتاده و امید علاج کمتر از یک درصد است.

با همسرشان فاطمه خانم صحبت کردم. گفت دیشب تا ساعت دو و نیم بامداد حالشان طبیعی بوده و بعد خوابیده است. ظهر از ساعت دوازده تا دو و نیم در منزل جواد – اخ‌الزوجه – بوده و ساعت شش بامداد، مطابق معمول خواب بوده…و ساعت هشت که به سراغشان رفتیم … از هوش رفته بودند، دکتر خبر کردیم و به بیمارستان منتقل شدند. دکترها با شوک و تنفس مصنوعی، قلب را به کار انداختند و فشار خون به شش رسیده بود. با درخواست خانواده و موافقت آیت‌الله خامنه‌‌ای، دکتر از لندن احضار شده است… شام میهمان آیت‌الله خامنه‌‌ای بودم، درباره حادثه احمدآقا و احتمالات آینده و سفرم به پاکستان صحبت کردیم، ایشان نگران وضع امنیت سفرند، ساعت نه و نیم شب به خانه آمدم، عفت از پیش خانواده امام آمده بود، وضع پریشان آن‌ها را گفت. گفتم از سفر پاکستان منصرف شود. به بیمارستان رفتم وضع مثل گذشته است، فشار خون با دارو دو درجه بالا رفته است.

دوشنبه ۲۲ اسفند

ساعت هفت برای عیادت احمدآقا به بیمارستان رفتم، کمی امیدوار شده‌اند. دکتر بیهوشی از لندن آمده و گفته مواردی هست که بعد از چند روز هم مغز به فعالیت برگشته است. فشار خون هم به ده رسیده بود. ولی عوارض منفی جسمی بروز کرده است.

سه‌شنبه ۲۳ اسفند

از تهران خبر دادند وضع احمد آقا فرقی نکرده است… شب تلفنی با عفت صحبت کردم، گفت وضع احمدآقا بد است.

چهارشنبه ۲۴ اسفند

خبر آمد که وضع حال احمدآقا رو به وخامت می‌رود و اگر فوت کند، فردا تشییع جنازه است.

پنجشنبه ۲۵ اسفند

دیشب پس از ورود به تهران به بیمارستان بقیه‌الله برای عیادت حاج احمدآقا رفتیم، حالشان خوب نیست. در اثر تزریق مایعات خیلی ورم کرده، به خانه رفتم و حدود ساعت یک بعد از نیمه شب خوابیدم، عفت هم تازگی از منزل امام برگشته بود و گفت خانواده امام خیلی ناراحتند.

ساعت هشت صبح باز به بیمارستان رفتم وضع مثل سابق است، دکترها با دیالیز درصدد کم کردن ورم‌‌اند و امیدی ندارند. فقط بحث چند ساعت مطرح است.

جمعه ۲۶ اسفند

رادیوی ماشین در ساعت حدود چهارونیم خبر فوت احمدآقا را داد و همه را غمگین کرد… ساعت یک بامداد به خانه رسیدم، عفت هم از منزل امام آمده بود.

شنبه ۲۷ اسفند

اول وقت، برای تسلیت به خانواده امام به منزل امام با عفت و فائزه رفتیم، همسر امام، مادر احمدآقا گریه کرد و اظهار افسردگی شدید نمود، همشیره‌ها و همسرش گریه کردند، من هم بی‌اختیار گریه کردم، سپس تسلیتشان دادم و توصیه به بردباری کردم، حسن فرزند احمدآقا را توصیه به تحصیل و توجه به امور خانواده نمودم، جمعی از اعضای بیت امام هم آمده بودند.

از آنجا برای تشییع جنازه به دانشگاه تهران رفتم، آیت‌الله خامنه‌‌ای هم آمدند، به امامت ایشان نماز میت را خواندیم… مراسم تشییع احمدآقا را از تلویزیون دیدم، فوق‌العاده باشکوه است، اجتماع مردم خیلی بیش از حد انتظار است.

یکشنبه ۲۸ اسفند

برای جلسه فاتحه احمدآقا به مرقد امام رفتم، آقای فلسفی منبر رفت… شب به خانه آمدم محسن و حمید اینجا بودند، درباره شایعات مربوط به مرگ حاج احمدآقا صحبت بود، خیلی شایعات نادرست به خاطر مرگ نابهنگام وجود دارد و به نظر می‌رسد ضدانقلاب در پشت شایعات نادرست باشد و رادیو اسرائیل هم شیطنت می‌نماید.

دوشنبه ۲۹ اسفند

عفت پیش از ظهر به مراسم عزاداری بیت امام رفت.

منبع: پایگاه اطلاع‌رسانی جماران

کلید واژه ها: سید احمد خمینی


نظر شما :