انتشار برای اولین بار/ گلایه هاشمی رفسنجانی از تندروی‌های اول انقلاب

۲۴ آبان ۱۴۰۱ | ۱۴:۳۹ کد : ۸۸۳۶ تاریخ مصور وقایع اتفاقیه
ما در شورای انقلاب، خیلی وقتمان می‌گذشت که جلوی افراط‌های این‌ها را بگیریم. اما نمی‌شد. افرادی مثل آقای خلخالی در این فضا می‌شدند قاضی مایشا.
انتشار برای اولین بار/ گلایه هاشمی رفسنجانی از تندروی‌های اول انقلاب

تاریخ ایرانی: پایگاه اطلاع‌رسانی خانه موزه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی برای اولین بار سخنانی از او درباره تندروی‌های اول انقلاب را منتشر کرد.

اکبر هاشمی رفسنجانی در این سخنان که سال ۱۳۹۰ بیان شده گفته بود: «ما جزو آدم‌های تند مبارزه بودیم، اما نه با افکار آنجوری. ولی از اول انقلاب، احساس می‌کردم داریم تندروی می‌کنیم؛ دادگاه‌های انقلاب، امنیتی‌های ما، بچه‌های سپاه. دلیلش هم این بود که خیلی از این‌ها در مبارزه نبودند و بعد از انقلاب، راهشان باز شده بود. در سیاست نبودند. دادگاه‌های انقلاب و شوراهای امنیتی را گرفتند. این‌ها خیلی افراطی عمل کردند. ما در شورای انقلاب، خیلی وقتمان می‌گذشت که جلوی افراط‌های این‌ها را بگیریم. اما نمی‌شد. افرادی مثل آقای خلخالی در این فضا می‌شدند قاضی مایشا. فضا تند بود. ما از آن فضا ضرر کردیم.»

او همچنین با اشاره به تسخیر سفارت آمریکا گفت: «در دانشگاه‌ها جریان اشغال لانه جاسوسی بروز کرد. امام تائید کردند. ما هم نمی‌توانستیم برخلاف امام حرف بزنیم. ما که در جریان کار این‌ها نبودیم. بالاخره هم ما در مجلس حل کردیم.»

هاشمی رفسنجانی افزود:‌ «در جنگ هم با همان روحیه شهادت‌طلبی و ایثارگری و از خودگذشتگی، بچه‌ها فکر می‌کردند عاشورایی می‌شود از عراق عبور کرد و به فلسطین رسید. آرزوها همین بود. بچه‌ها مخلصانه هم می‌جنگیدند. سخت بود در آخر جنگ طرف قطعنامه برویم. همه ما شعار داده بودیم جنگ، جنگ تا پیروزی، تا آخرین قطره خون…»


لینک دانلود فایل

کلید واژه ها: هاشمی رفسنجانی


نظر شما :