واکنش معاون لاجوردی به اظهارات مجید انصاری: علت برکناری شهید لاجوردی فشار بیت آیت‌الله منتظری بود

۰۹ تیر ۱۳۹۰ | ۱۳:۵۳ کد : ۹۹۲ از دیگر رسانه‌ها
معاون شهید لاجوردی می‌گوید در جلسه عزل شهید لاجوردی از دادسرای انقلاب تهران حضور داشته، جلسه‌ای که در آن آقای صانعی، دادستان وقت کل کشور، لاجوردی را عزل می‌کند و آقای رازینی را جای ایشان می‌گمارد.

 

معاون سازمان زندان‌ها در زمان شهید لاجوردی می‌گوید: بنده در زمان مسئولیت شهید لاجوردی در دادستانی مسئول یکی از شعب دادسرای انقلاب بودم و از نزدیک شاهد بودم که علت برکناری شهید بزرگوار، گزارشاتی بود که آقای انصاری و برخی دیگر به آقای منتظری می‌دادند.

 

در پی مصاحبه حجت‌الاسلام مجید انصاری، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با سایت جماران و بیان سخنانی در خصوص شهید لاجوردی، مرتضی بختیاری، وزیر دادگستری و از همراهان شهید لاجوردی در گفت‌و‌گو با «سیاست نامه» با رد سخنان حجت‌الاسلام مجید انصاری، اظهارات وی را نادرست خواند.

 

در این ارتباط سید محمد علی مرویان حسینی، از همراهان شهید لاجوردی، در گفت‌وگو با «سیاست نامه» اظهار نظر آقای مجید انصاری را کذب دانست و تصریح کرد: این مطلب که "حضرت امام به لاجوردی توصیه کردند بروید" خلاف سخنان مرحوم حاج سید احمد خمینی است چرا که نزدیکان امام همچون حاج سید احمد آقا، شهید لاجوردی را امین امام می‌دانستند.

 

حسینی که در زمان ریاست شهید لاجوردی بر دادستانی انقلاب تهران، مسئول یکی از شعب دادسرا بوده، علت اصلی برکناری شهید لاجوردی را فشاری می‌داند که از طرف بیت آیت‌الله منتظری و اطرافیان ایشان همچون مهدی هاشمی و برادرش به شورای عالی قضایی وقت وارد می‌آمده است.

 

وی می‌گوید: علت برکناری گزارشاتی بود که آقای انصاری و برخی دیگر به آقای منتظری می‌دادند و همه این مسائل دست به دست یکدیگر دادند.

 

معاون شهید لاجوردی در زمان تصدی سازمان زندان‌ها می‌گوید در جلسه عزل شهید لاجوردی از دادسرای انقلاب تهران حضور داشته، جلسه‌ای که در آن آیت‌الله صانعی، دادستان وقت کل کشور، لاجوردی را عزل می‌کند و آقای رازینی را جای ایشان می‌گمارد.

 

سیدمحمدعلی حسینی در انتقادی نسبت به نحوه اظهارنظر مجید انصاری می‌گوید: از فردی که عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام است انتظار نمی‌رود چنین در مصاحبه بگوید که «بعد‌ها شنیدم...». سؤال من این است که چه کسی چنین نقلی قولی از امام برای آقای انصاری کرده؟

 

وی معتقد است که خیلی‌هایی که امروز در جمهوری اسلامی نفس می‌کشند و صاحب منصب هستند مدیون مجاهدت‌های شهید لاجوردی و یاران ایشان هستند؛ در دوره‌ای که منافقین ۱۷۱۶۰ نفر را در کشور ما ترور کردند، تلاش شهید لاجوردی بود که آنان را مضمحل کرد.

 

حسینی در ادامه می‌گوید: ۱۳– ۱۲ سال از شهادت شهید لاجوردی می‌گذرد؛ من معتقدم شهید بهشتی تنها شهید مظلوم ما نبود، بلکه لاجوردی را مصداق دوم شهید مظلوم می‌دانم، اکنون درست نیست به بهانه یک مصاحبه و اظهارات بی‌اساس بعد از این همه سال بر مظلومیت این شهید بیفزائیم.

 

کلید واژه ها: لاجوردی مجید انصاری


نظر شما :