ماجرای ملاقات رضا کیانیان با شهید بهشتی: شما چطور انقلابی هستید که مبل و یخچال پر از گوشت دارید؟

۰۹ تیر ۱۳۹۰ | ۲۱:۵۷ کد : ۹۹۴ از دیگر رسانه‌ها
محمد تاجیک: رضا کیانیان از بازیگران مطرح و محبوب تاریخ سینمای ایران است که در مهم‌ترین آثار تاریخ سینما، تئا‌تر و تلویزیون ایران به ایفای نقش پرداخته. از فیلم آ‍ژانس شیشه‌ای گرفته تا سریال مختارنامه.

 

 به گزارش پارس توریسم، کیانیان مهرماه قرار است با یکی دیگر از نقش آفرینی‌های منحصر به فرد و متفاوت خود یعنی فیلم "یه حبه قند" ساخته رضا میرکریمی به سینما‌ها بیاید. فیلمی که با استقبال منتقدان و مردم در جشنواره فیلم فجر مواجه شد.

 

 

 ماجرای ملاقات با شهید بهشتی

 

این روز‌ها مطالب متنوع و مختلفی درباره شخصیت محبوب و کم نظیر شهید بهشتی در رسانه‌های مختلف با گرایش‌های متفاوت منتشر می‌شود که نشان از ماندگار شخصیت این شهید بزرگوار پس از سال‌ها دارد. بد نیست بدانید رضا کیانیان که در دوران جوانی‌اش با این شهید بزرگوار دیدار داشته، همیشه خاطره جالبی از این دیدار در اظهارات خود بازگو کرده است.

 

آقای کیانیان چند سال پیش در مصاحبه بسیار مفصلی با ماهنامه صنعت سینما، در بخش‌هایی از این مصاحبه درباره دیدار با شهید بهشتی در زمان انقلاب می‌گوید: در زمان انقلاب از جمله خاطرات جالبم دیدار با شهید بهشتی بود. روزی به خانه ایشان در پل رومی رفتم. برایم جالب بود که در اتاق پذیرایی مبل داشت و بوی ادکلن می‌داد.

 

رضا کیانیان که در آن دوران خودش به شدت شخصیتی انقلابی بوده، خطاب به شهید بهشتی می‌گوید: شما چطور انقلابی هستید که مبل و یخچالی مدل بالا و پر از گوشت و... دارید و این طور زندگی می‌کنید؟ خندید و گفت: رضا جان تئوری‌های انقلاب این طور نیست که تو فهمیده‌ای. تو نمی‌توانی زیبایی و رفاه را نفهمی و بعد از انقلاب رفاه را به وجود آوری. باید تمرین کنیم که زندگی خوب چطوری است تا بتوانیم زندگی خوبی به مردم بدهیم.

 

به گفته رضا کیانیان، شهید بهشتی در ادامه اشاره می‌کند که ما اگر نفهمیم خوبی چیست هیچ وقت نمی‌توانیم خوبی را به مردم هدیه کنیم. شهید بهشتی توضیح می‌دهد این‌ها (ادکلن و مبل و...) از پول تدریس خودم تهیه شده‌اند. ادکلن هم می‌زنم چون همه باید روزی ادکلن بزنند.

 

کلید واژه ها: آیت الله بهشتی رضا کیانیان


نظر شما :