رئیس جمعیت ملی لیبی: روزنامه‌نگار همراه امام موسی صدر زنده است

۱۱ شهریور ۱۳۹۰ | ۱۵:۴۰ کد : ۱۲۳۴ از دیگر رسانه‌ها
رئیس جمعیت ملی لیبی اعلام کرد: روزنامه‌نگار همراه امام موسی صدر هنوز زنده است و در سبها شهر تحت کنترل عناصر معمر قذافی نگهداری می‌شود.

 

به گزارش ایسنا، عبدالله مسعود الحرسی، رئیس جمعیت ملی لیبی در گفت‌وگو با شبکه خبری العالم، با تاکید بر ضرورت مشخص شدن سرنوشت امام موسی صدر، گفت: علاوه بر زنده بودن عباس بدرالدین روزنامه‌نگار همراه امام موسی صدر، همچنین نشانه‌هایی دال بر زنده بودن امام موسی صدر نیز وجود دارد.

 

وی تاکید کرد که امام موسی صدر چه زنده باشد چه شهید شده باشد، ملت لیبی انتقام وی را از قذافی گرفته است.

 

این سیاستمدار لیبیایی با تاکید بر اینکه جنگ در لیبی به نفع انقلابیون یکسره شده است و طرابلس در حال بازیافتن امنیت و ثبات است، ابراز امیدواری کرد که بین ایران و لیبی روابطی حسنه و مستحکم برقرار شود.

 

وی با انتقاد از مواضع منفی برخی کشور‌ها در قبال انقلاب لیبی، ایران را الگوی فن‌آوری و پیشرفت در جهان اسلام دانست و جمهوری اسلامی را دوست و برادر واقعی تمام امت اسلامی خواند.

 

رئیس جمعیت ملی لیبی اظهار داشت: انقلابیون لیبی عملا جنگ را به نفع خود یکسره کرده‌اند و لیبی اکنون کشوری آزاد به شمار می‌رود.

 

الحرسی گفت: فعالیت نظامی در لیبی کاملا سازمان‌دهی شده و منظم است و انقلابیون توانایی خود را در اداره شهرهای آزادشده و هماهنگی میان شرق و غرب کشور ثابت کرده‌اند.

 

وی با بیان اینکه خانواده قذافی به الجزایر گریخته‌اند و امکان دارد که قذافی نیز همراه آنان باشد، خاطرنشان کرد: اینک شهر سرت زادگاه قذافی در محاصره انقلابیون است و آن را از شرق و غرب به محاصره در آورده‌اند و دیر یا زود این شهر نیز آزاد خواهد شد.

 

الحرسی درباره تعلل انقلابیون در آزادی شهر سرت افزود: انقلابیون نمی‌خواهند خون بیشتری ریخته شود و به دنبال آن هستند که حتی از ریخته شدن خون عناصر گردان‌های قذافی نیز جلوگیری کنند.

 

رئیس جمعیت ملی لیبی اظهار داشت: ثبات در طرابلس پایتخت لیبی برقرار است و نیروهای پلیس در پایگاه‌های خود مستقر شده‌اند. سوخت، مواد غذایی و کمک‌های دیگر نیز به زودی از کشورهای دوست خواهد رسید. در واقع شورای ملی انتقالی اداره این مرحله از جنگ را به خوبی انجام داده است.

 

الحرسی درباره برقراری امنیت خاطر نشان کرد: این مساله به ویژه در سایه همکاری همه مردم لیبی با انقلابیون و اتحاد در پایان دادن به رژیم قذافی امکان‌پذیر خواهد بود. با این حال پسمانده‌های رژیم هنوز در شهرهای سبها و سرت حضور دارند.

 

کلید واژه ها: امام موسی صدر


نظر شما :