ابوطالب: امام موسی صدر در زندان‌های لیبی جابه‌جا می‌شود

۱۳ شهریور ۱۳۹۰ | ۱۸:۲۳ کد : ۱۲۴۲ از دیگر رسانه‌ها
دبیر کمیته پیگیری وضعیت امام موسی صدر در مجلس هفتم گفت: آخرین اخبار نشان می‌دهد که امام موسی صدر زنده است و در زندان‌های لیبی جابجا می‌شود.

 

سعید ابوطالب که در حال حاضر نیز به صورت مستقل پیگیر سرنوشت ایشان است، در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس اظهار داشت: در حالی که بیداری اسلامی جهان را فرا گرفته و مردم انقلابی لیبی در راستای سرنگونی کامل رژیم قذافی هستند، امام موسی صدر در لیبی روزهای مهم و سرنوشت‌سازی را سپری می‌کند.

 

وی ادامه داد: در حال حاضر حکومت و دستگاه امنیتی معینی در لیبی وجود ندارد و این خطر وجود دارد که مخالفان و طرفداران دولت قذافی نسبت به امام موسی صدر سوءقصد کنند؛ اگر چه ایشان طرفدار و دوستدارانی نیز در دولت قذافی دارد.

 

دبیر کمیته پیگیری وضعیت امام موسی صدر در مجلس هفتم یادآور شد: بنابر شواهد موثق، امام موسی صدر تا سال ۲۰۰۸ زنده بوده است؛ بعد از آن نیز قذافی انگیزه‌ای برای به شهادت رساندن وی نداشت. به همین جهت در ماه‌های اخیر که قذافی، قدرت خود را از دست داده است ممکن است به جان وی سوءقصد کنند.

 

 

سندی بر شهادت امام موسی صدر وجود ندارد

 

وی با بیان اینکه مدعیانی که اصرار دارند امام موسی صدر به شهادت رسیده است، هیچ سند و مدرکی بر این ادعا ندارند، تصریح کرد: اگر رسانه‌های ناآگاه داخلی و برخی رسانه‌های بیگانه نیز این ادعا را تأیید کنند، انگیزه دشمن را برای به شهادت رساندن وی تقویت می‌کنند.

 

 

امام موسی صدر در زندان‌های لیبی جابجا می‌شود

 

ابوطالب با اشاره به آخرین اخبار به دست آمده از وضعیت امام موسی صدر، گفت: کشور لیبی بافت قبیله‌ای دارد؛ قذافی نیز در طول ۴۰ سال گذشته در نقاط مختلف محل اختفا ایجاد کرد، بنابراین در طول سال‌های اخیر امام موسی صدر را در زندان‌های مختلف قذافی جابجا می‌کردند تا محل استقرار وی مشخص نباشد.

 

وی خاطرنشان کرد: هم‌اکنون دستگاه‌های دیپلماسی کشور و وزارت امور خارجه با دولت انتقالی لیبی همکاری داشته باشند و در صورت عدم همکاری این دولت برای آزادی امام موسی صدر از حبس ۳۰ ساله، روابط ما نیز با آن‌ها مانند دولت قذافی رقم می‌خورد چرا که امام خمینی (ره) نیز بر آزادی امام موسی صدر از زندان‌های قذافی تأکید داشتند.

 

دبیر کمیته پیگیری وضعیت امام موسی صدر در مجلس هفتم بیان کرد: رژیم بعث عراق حدود ۱۰ سال شهید تندگویان را در اسارت خود داشت؛ زمانی که ما پیکر وی را از عراق طلب کردیم، آن‌ها شهید تندگویان را به شهادت رسانده و پیکرش را برای ما فرستادند و اگر پیکر ایشان را نیز طلب کنیم ممکن است‌‌ همان پیکر شهیدش را به ما بدهند.

 

وی با اشاره به انگیزه قذافی از ربودن و حبس امام موسی صدر، اضافه کرد: امام موسی شخصیت مؤثری در لبنان بود که شیعیان، اهل سنت و حتی مسیحیان به وی اقبال داشتند؛ ایشان در عین اینکه مسئولیت دولتی نداشته و فقط رئیس مجلس اعلای شیعیان لبنان بود، به یک رهبر آزادی‌خواه در لبنان تبدیل می‌شود و با مقامات بلند پایه دنیا در خصوص حل مشکلات مردم منطقه مذاکره می‌کرد که این موضوعات قذافی را که مدعی رهبری جهان اسلام بود، خوش نمی‌آمد.

 

ابوطالب یادآور شد: امروز مشخص شده که ادعای قذافی مبنی بر جبهه استکبارستیزی، دروغین بوده و در حقیقت با مبارزان و جریان استکباری ارتباط دوسویه داشته است؛ قذافی در راستای منافع آمریکا، اسرائیل و برخی کشورهای اروپایی قدم برمی‌داشت و با دستگیری امام موسی صدر به دنبال استفاده سیاسی از این شخصیت بوده است.

کلید واژه ها: امام موسی صدر ابوطالب


نظر شما :