انتقاد امام موسی صدر از رهبران لیبی و عراق در نامه به شهید بهشتی

۰۸ آبان ۱۳۹۰ | ۱۷:۱۸ کد : ۱۴۶۳ از دیگر رسانه‌ها
دکتر محمدرضا بهشتی فرزند شهید بهشتی، نامه​ای به قلم امام موسی صدر به شهید آیت‌الله دکتر بهشتی را منتشر کرده است.

 

متن این نامه که در سایت بنیاد آثار شهید بهشتی منتشر شده است را بخوانید:

 

بسم‌الله الرحمن الرحیم

برادر عزیز و عقل منفصل و مکمل وجود و دورِ نزدیک و دوست ارجمند، حضرت بهشتی دام‌عزه

 

مدتی است که گفت‌و‌شنود با تو رو نداد. به علاوه صد‌ها شب تاریک و بیم موج و گردابی چنین هایل [حایل]، در پیش داشتیم. سعی کردم یکی دو بار گزارش کوتاه و بلندی تقدیم کنم.

 

با پاره‌ای از دوستان هم این‌جا صحبت شد و حال ابعاد توطئه روشن و روشن‌تر می‌گردد و عواطف سیاست‌های جهانی، منطقه را برای تحولات عظیم آینده آماده می‌کند. با وضوح بیشتر صدق نظریات ما، رویت‌های ما، نصیحت‌های ما، صدق فداکاری‌های ما، خطرناک‌تر بودن روش کمونیست‌ها، جنبلاط‌ها و همکاران عرب‌های لیبی و عراق که مقاومت را در معرض خطرهای جهانی قرار دادند، ثابت می‌گردد. مقاومت در چند دهه اخیر وضع داخلی خود را تا حدودی تصفیه کرده است. فتح، محور ابوصالح، ابوموسی و حتی ابوایاد را کنار زده است.

 

از طرف دیگر، روابط بهتر و همکاری بیشتری، تا حد اعلام مشترک و همکاری همه‌جانبه در جنوب لبنان با جوانان ما می‌کنند. هر چند زخم‌های گذشته فوق‌العاده عمیق بود ولی سعی می‌کنند، به خصوص ابوعمار [یاسر عرفات] و ابوجهاد، با ملاطفت و تدابیر دیگری جبران کنند.

 

امیدوارم باز هم بتوانیم دل شکسته و مرغ پریده مردم جنوب را ـ که ثمره ده سال فداکاری و صبر و سکوت را که به برکت حقه‌بازان چپ و خودخواهان جنبلاط صفت، دست از مقاومت کشیدند ـ از نو رام کرده و آرام نماییم و باز هم به حمایت از مقاومت موفق شویم.

 

خوب راستی برادر کتاب‌ها، بحث‌ها و نوشته‌ها، تجربه‌ها و عقاید قرآن چه شد؟ برایم بفرست. به خانم هم سلام برسان.

 

 ۱۱/۱/۱۹۷۷ موسی صدر

کلید واژه ها: امام موسی صدر آیت الله بهشتی


نظر شما :