ماجرای خواستگاری علی لاریجانی از دختر شهید مطهری

۱۶ آبان ۱۳۹۰ | ۱۵:۱۱ کد : ۱۴۹۵ از دیگر رسانه‌ها
پس از شوخی داماد و برادر زن در کسوت رئیس مجلس و نماینده تهران در صحن علنی مجلس، برخی سایت​‌ها این شوخی را جدی تلقی کردند.

 

به گزارش خبرآنلاین، روز بررسی استعفای علی مطهری تنها روزی نبود که نسبت فامیلی او با لاریجانی در جلسه علنی مطرح شده و خارج از مذاکرات رسمی، در قالبی طنز بیان گردید. نخستین بار در روز بررسی صلاحیت رستم قاسمی وزیر پیشنهادی نفت بود که مخالفت مطهری با او از یکسو و موافقت لاریجانی با وزیر پیشنهادی از سوی دیگر، این دو نفر را در مواضعی مقابل هم قرار داد. در آن روز یکی از نمایندگان به شوخی به رئیس مجلس گفت: خوب جواب برادر زنتان را دادید!

 

در روز بررسی استعفای مطهری نیز مزاح دوباره​ای مطرح شد. این بار مطهری در نطق استعفایش گفت: «می‌​دانید آقای لاریجانی داماد خانواده ماست و البته از باب مزاح عرض می‌کنم دیگر داماد ناخلفی است چون با طرح سؤال همراهی نکرد اما واللهِ و باللهِ اگر ایشان هم رئیس‌جمهور بود و همین اقدامات را می‌​کرد، با همین جدیت، طرح سؤال از رئیس‌جمهور را دنبال می‌​کردم.» لاریجانی هم به شوخی پاسخ داد: «مراقب خودتان باشید با جواب همشیره​تان».

 

سوءبرداشت برخی سایت​‌ها از این گفت​وگوی فامیلی در صحن علنی مجلس سبب شد تا مطهری به شرح بخشی از خواستگاری لاریجانی از خواهرش بپردازد. او در یادداشتی که برای خبرآنلاین نوشته، آورده است: به یاد دارم وقتی که آقای لاریجانی برای خواستگاری به منزل ما آمد، شهید مطهری که معمولا درباره موارد قبلی اینطور اظهارنظر می‌کرد که «آدم عمیقی نیست»، پس از اولین جلسه ملاقات، شخصیت او را با آنکه ۲۱ سال بیشتر نداشت، پسندید. رفتار بزرگوارانه او با همگان از جمله خانواده ما در این سی سال و اندی که از آن ایام می‌گذرد، گواهی است بر تشخیص درست آن شهید. از رسانه‌های مذکور انتظار دارم نسبت به درج این گلایه اقدام نمایند.

 

وی افزود: آقای دکتر علی لاریجانی با اخلاق نیکویی که دارند همواره یک داماد محبوب و مطلوب برای خانواده ما بوده​اند و آن جمله صرفا یک مزاح سیاسی بود.

کلید واژه ها: علی لاریجانی آیت الله مطهری


نظر شما :