خلخالی گروهی را برای ترور شاه و فرح به مکزیک فرستاد

۲۶ خرداد ۱۳۵۸
۲۵ آذر ۱۳۹۱ | ۱۵:۵۷ کد : ۲۸۷۰ کاغذ اخبار
خلخالی گروهی را برای ترور شاه و فرح به مکزیک فرستاد
به مناسبت شانزدهمین سالگرد شهادت اعضای فداییان اسلام مراسمی در محل باشگاه افسران برگزار شد. در این مراسم که بیش از هزار نفر از طبقات مختلف مردم شرکت داشتند، پس از تلاوت آیاتی چند از قرآن کریم، حجت‌الاسلام شجونی یکی از فداییان اسلام و همرزمان شهید نواب صفوی طی سخنانی به مبارزات ۳۰ ساله فداییان اسلام اشاره کرد و افزود: من اعلام می‌کنم که این گلوله فداییان اسلام بود که جبهه ملی را از صندوق انتخابات بیرون آورد و این گلوله فداییان اسلام بود که مصدق را به نخست‌وزیری رساند. اکنون آن‌ها می‌خواهند از فداکاری‌ها و از جان‌گذشتگی‌های شهیدان ما به جایی برسند و آن‌ها را به هیچ حساب نکنند، این میراث‌خواری است، این ننگ است.

 

آنگاه آیت‌الله حاج شیخ صادق خلخالی در مورد برنامه‌های فداییان اسلام و دادگاه‌های انقلاب سخن گفت و اظهار داشت: من حکم اعدام شاه را صادر کردم و به فداییان اسلام گفته‌ام که شاه را در هر کجا که باشد به سزای عمل خود برسانند و انتقام ملت ایران را از این خائن بگیرند و اکنون گروهی از این فداییان در جستجوی این مرد خائن به باهاما رفته‌اند و از آنجا به مکزیکو خواهند رفت تا حکم اعدام را اجرا کنند.

 

وی در جای دیگری از سخنان خود گفت: من می‌دانم که بختیار و شریف امامی در ایران هستند و با برنامه‌ای که تنظیم شده است آنان را خواهیم گرفت و به راهی که نصیری و هویدا رفتند خواهیم فرستاد.

 

آیت‌الله خلخالی همچنین گفت: من فرح و مادر فرح را به اعدام محکوم کردم زیرا بنا به اقاریر سپهبد مقدم، شاه در دوران حکومت شریف امامی تعادل روانی نداشت و دستور کشتار را فرح و مادر او صادر می‌کردند.

 

آیت‌الله خلخالی در پایان سخنان خود گفت: بعضی‌ها فکر تجزیه ایران را در سر می‌پرورانند اما اعلام می‌کنم که ملت ایران اجازه نخواهند داد حتی یک وجب از خاک ایران تجزیه شود. ما شط‌العرب را پر از خون می‌کنم و نمی‌گذاریم یک وجب از خاک ایران تجزیه شود.

 

 

روزنامه کیهان

کلید واژه ها: خلخالی فرح پهلوی


نظر شما :