گروگان‌های سفارت آمریکا امروز چه می‌گویند؟

۱۲ آبان ۱۳۹۲ | ۱۵:۱۲ کد : ۳۷۱۰ از دیگر رسانه‌ها
موسسه صلح آمریکا نوشت: روز چهارم نوامبر سالگرد تسخیر سفارت آمریکا در تهران است که تنها چهار روز پیش از ادامه مذاکرات دیپلماتیک بین ایران و شش قدرت بزرگ در ژنو است.

 

مذاکرات جدید در ماه اکتبر آغاز به کار کرد و بالا‌ترین سطح تعامل بین ایران و آمریکا را از زمان اشغال سفارت به خود دیده است. ایران همچنان این روز را با برگزاری مراسمی در مقابل سفارت سابق آمریکا گرامی می‌دارد.

 

این سایت ادامه داد: ما از گروگان‌های سابق آمریکایی دعوت به عمل آوردیم تا در مورد تلاش‌های دیپلماتیک جدید در مورد پایان دادن به مناقشه هسته‌ای ایران، اظهارنظر کنند. نظرات آن‌ها به طور وسیعی متفاوت بود.

 

 

جان لیمبرت، کارمند سیاسی سفارت آمریکا در سال ۱۹۷۹ و دستیار معاون وزیر خارجه آمریکا در امور ایران شد.

 

زمان دیالوگی جدید فرا رسیده است. ۳۴ سال برای ما به اندازه کافی طولانی است که در جاده‌ای به سوی ناکجاآباد گیر کنیم. اکنون ما با گیاه ظریفی روبه‌رو هستیم که نیازمند مراقبت بسیار است تا پوسیده یا پژمرده نشود.

 

 

بروس لینگن، کاردار سابق سفارت آمریکا

 

آیا زمان دیالوگ با ایران فرا رسیده است: پاسخ آن آسان است: این، اقدامی است که خیلی وقت پیش باید انجام می‌شد. گفت‌وگو با ایران زمانش فرا رسیده است و باید بدون پیش شرط آغاز شود.

 

 

بری روزن، وابسته مطبوعاتی

 

دیالوگ جدیدی که پرزیدنت روحانی آن را آغاز کرده چیزی جز تغییر وجهه تهران به منظور رهایی از شر تحریم‌های بین‌المللی است. به منظور لغو تحریم‌ها، ایران در حال سخن گفتن از تغییر در برنامه هسته‌ای خود است. برخی امیدوارند که این اتفاق، واقعی باشد و ایران تمام سایت‌های خود را به آژانس نشان خواهد داد. عنصر اصلی جمهوری اسلامی ایران همچنان مرگ بر آمریکا است و مهم نیست که در رسانه‌ها چه گفته می‌شود. تهران باید به مسائل دیگری در کنار حقوق بشر و حمایت از گروه‌هایی چون حزب‌الله و رژیم اسد پاسخ دهد! از نگاه بنده، ایران هرگز برای اشغال سفارت آمریکا در ۴ نوامبر ۱۹۷۹ و ۴۴۴ روز درد و رنجی که دیپلمات‌های ما کشیدند و همچنان امروز می‌کشند عذرخواهی نکرده است! با این اوصاف ایرانیان هر ساله باز هم در سفارت سابق آمریکا در تهران جمع می‌شوند تا پرچم آمریکا را بسوزانند و فریاد مرگ بر آمریکا سر دهند.

 

 

ویلیام دارتی، دبیر سوم سفارت آمریکا (مامور سیا)

 

همان‌طور که شنیده‌اید، احمدی‌نژاد گرگی در لباس گرگ است و روحانی گرگی در لباس میش! تغییر دائم در روابط زمانی صورت می‌گیرد که با رضایت آمریکا از هر نوع توافق بر مسائل هسته‌ای همراه باشد. بدون این معیار، آمریکا نباید مذاکرات را ادامه دهد تا زمانی که ایرانیان با توافقی کنار بیایند که به این مسائل پاسخ می‌دهد.

 

 

فرمانده دونالد شرر، وابستگی نیروی دریای آمریکا

 

احساس می‌کنم که دولت آمریکا ما را ناامید کرده است. اگر ایالات متحده این چنین مشتاق روابط با ایران است پس ما شانس و فرصت تلافی ۱۴.۵ ماه ونیم از زندگی‌مان را نداریم، چه برسد به درد و رنجی که کشیدیم. ما ۳۰ سال است که از سوی کشورمان به خاطر عدم مجازات ایران‌‌ رها شده‌ایم!

 

 

سرهنگ چارلز اسکات، وابسته نیروی دریایی آمریکا

 

از نگاه من، دیپلماسی هلو و کرم، شگرد هوشمندانه‌ای برای طفره رفتن و ادامه ساخت سلاح هسته‌ای است. هدف بنیادگرایی اسلامی در ‌‌نهایت تسلط بر جهان است. بیایبد فریب این شگرد را نخوریم. سخنان زیبا را فراموش کنید و طلب اقدام عملی کنید!

 

 

گروهبان رادنی سیکمن، گارد نیروی دریایی سابق

 

این مذاکرات کلافه‌کننده است. قسمت آزاردهنده ماجرا آن است که دولت ما حاضر نیست که ایران را به خاطر نگه داشتن ۵۲ آمریکایی به مدت ۴۴۴ روز مقصر دانسته و در مذاکرات اخیر هم آن‌ها تصمیم گرفتند که با ایران مذاکره کنند، آن هم زمانی که این کشور هنوز هیچ امتیازی نداده است. زمانش فرا رسیده که از ۴ نوامبر آغاز کنیم. روزی که ما به گروگان گرفته شدیم. روزی که به سرعت روابط ایران و آمریکا را تغییر داد و زمان آن رسید که ایران برای اقدام غیرقانونی خود مقصر شناخته شود و غرامت بپردازد!

 

 

منبع: انتخاب

کلید واژه ها: سفارت آمریکا لیمبرت باری روزن بروس لینگن


نظر شما :