ماجرای دست دادن کلینتون با محافظ خاتمی

۲۵ مهر ۱۳۹۴ | ۱۳:۴۲ کد : ۵۲۰۸ دیگر رسانه‌ها

سعید حجاریان خاطره‌ای از دست دادن محافظ خاتمی با بیل کلینتون، رئیس‌جمهور آمریکا در سال ۱۳۷۷ نقل کرده است. 

او به خبرگزاری تسنیم گفته است: سفر اول خاتمی که به نیویورک رفتیم. من مشاورش بودم و همراهش بودم در نیویورک. من بودم و ابطحی و آقا رضا خاتمی. ظریف بود و کمک کرد. ولی نماینده ایران در سازمان ملل آن موقع آقای نژادحسینیان (محمدهادی) بود. وزیر خارجه هم که آقای کمال خرازی بود. 

ما سه تا (آقایان سعید حجاریان، ابطحی و رضا خاتمی) داشتیم می‌رفتیم در کریدور (راهرو) کنار شورای امنیت. دیدیم یک دفعه کلینتون با گاردش دارد می‌آید. خاتمی (محمد) هم به ما گفته بود مبادا شما جایی روبرو شوید با این‌ها. بنا بود بالاخره دست ندهیم دیگر. به ما گفته بود نکنید این کار را. ما تا دیدیم کلینتون و گاردش دارند می‌آیند واقعاً ماندیم چه کنیم. (خنده) واقعاً تصادفی بود. ساعت ۳ بعدازظهر بود و واقعاً بعید بود کلینتون آن موقع بیاید. 


خلاصه دیدیم چاره‌ای نداریم، پریدیم در سالن اندونزی و پشت پرده‌ها قایم شدیم. (خنده) آن‌ها آمدند و رد شدند. ما مدام می‌ترسیدیم که نکند گاردش بفهمد و بگوید این‌ها ایستاده‌اند اینجا که کلینتون را ترور کنند! و این بشود اول دعوا. 


یک محافظ آقای خاتمی بود که او بیرون ماند و نتوانست بیاید داخل و کلینتون با او دست داد و رفت. می‌خواهم بگویم واقعاً اقدام اخیر ظریف تصادفی بوده است. آن ساعت بنا نبوده اوباما بیاید داخل. ساعت گفت‌وگویش تمام شده بوده و یک دفعه آمده بود.

کلید واژه ها: حجاریان کلینتون خاتمی


نظر شما :