نمایش عمومی نامه ضدیهودی هیتلر

۲۰ خرداد ۱۳۹۰ | ۱۵:۴۹ کد : ۸۹۸ تاریخ جهان
نمایش عمومی نامه ضدیهودی هیتلر
تاریخ ایرانی: مرکز سیمون وایزنتال در لس آنجلس نامه‌ای چهار صفحه‌ای از آدولف هیتلر، رهبر آلمان نازی را به نمایش عمومی گذاشته که مربوط به دوران سربازی هیتلر است و در آن او خواستار محو کامل یهودیان شده است.

 

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، این نامه در سال ۱۹۱۹ و توسط ماشین تحریرهای ارتش آلمان تایپ شده و به اعتقاد بسیاری از مورخان اولین اظهارنظرهای کتبی وی در مورد ضرورت ریشه‌کن کردن نسل یهودیان است. این نامه نشان می‌دهد رهبر نازی‌های آلمان از سال‌ها قبل از رسیدن به قدرت نظرات یهودستیزانه داشته است.

 

هیتلر دراین نامه نوشته است: «با این شروع می‌کنم که یهودیت یقینا یک گروه نژادی است نه یک گروه مذهبی.»

 

وی در بخشی از این نامه چنین نوشته است: «خطری که امروزه از سوی یهودیان ملت‌ها را تهدید می‌کند به خوبی در اقشار مختلف جامعه احساس و بیان می‌شود. دلیل این احساس، تجارب و برخوردهای شخصی مردم ما با یهودیان است. یهودیان همواره در ذهن ما احساسی منفی ایجاد می‌کنند.»

 

او در این نامه همچنین گفته: «نتیجه نهایی این است که یهودیان، نژادی غیرآلمانی هستند با احساسات و عقاید مربوط به خود که در میان ما زندگی می‌کند، اما درعین حال از حقوق یکسانی همانند ما در جامعه برخوردار هستند.» هیتلر در بخش دیگری از این نامه می‌نویسد: «دولت باید با معضلی به نام یهودیت از طریق نادیده گرفتن حقوق آن‌ها مقابله کند، بهرحال هدف نهایی ما باید محو کامل تمامی یهودیان باشد.»

 

ظاهرا یکی از افسران فرمانده هیتلر از وی خواسته است تا افکار خود را بنویسد. این متن با عنوان "نامه گملیش" شناخته می‌شود. آدولف گملیش از مدیران تبلیغات ارتش آلمان در دوران جنگ جهانی اول بود و آدولف هیتلر به توصیه افسر فرمانده خود این نامه را خطاب به آدولف گملیش نوشت. واقعی بودن چند سطر دست‌خط و امضای این نامه در سال ۱۹۸۸ توسط چارلز همیلتون، کار‌شناس دست‌نوشته‌های هیتلر، تایید شده است.

 

خاخام "ماروین هیر" از مرکز سیمون وایزنتال گفته است که این مرکز ماه گذشته، این نامه را به مبلغ ۱۵۰ هزار دلار از یک دلال خصوصی خرید. ماروین هیر این نامه را سندی جنجالی مربوط به جنگ جهانی اول دانسته به این دلیل که منعکس‌کننده عقاید هیتلر در مورد نابودی کامل یهودیان است.

 

ماروین هیر همچنین به بی‌بی سی گفته است: «در سال ۱۹۱۹ زمانی که هیتلر فرد شناخته شده‌ای نبود این نامه را نوشت. او درآن زمان خواستار محو کامل یهودیان شده بود.»

 

شواهد نشان می‌دهد که این نامه قبل از دست به دست شدن بین موسسات گوناگون، سال‌ها پیش توسط یک سرباز ارتش آمریکا به نام ویلیام اف. زیگلر از آلمان به آمریکا آورده شده است. حدس زده می‌شود که وی این نامه چهار صفحه‌ای را در ماه‌های پایانی جنگ جهانی دوم در یکی از مراکز اسناد و بایگانی‌های حزب نازی آلمان در حومه شهر نورنبرگ پیدا کرده است.

 

کلید واژه ها: هیتلر نازی


نظر شما :