محسن رضایی: انقلابیون دو آتشه کجا بودند که در جبهه حضور پیدا نکردند؟

۰۶ مهر ۱۳۹۰ | ۰۱:۲۳ کد : ۱۳۳۹ از دیگر رسانه‌ها
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه جنگ توان کشور را در اداره نظام از طریق دولت اسلامی نشان داد، ابراز داشت: تمام کسانی که لباس رزم پوشیدند و در دفاع مقدس شرکت کردند توانستند توانایی کشور را در اداره جنگ نشان دهند.

 

به گزارش خبرگزاری دانشجو، محسن رضایی دیروز در همایش تجلیل از ایثارگران دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم که در سالن همایش‌های این نهاد تبلیغی و فرهنگی برگزار شد، با بیان اینکه در جنگ اقیانوسی از عبرت و درس وجود دارد که هرچه بازخوانی شود همچنان پیام‌های بسیاری در خود دارد، تصریح کرد: هشت سال جنگ در کنار پدیده انقلاب اسلامی توانایی‌های زیادی را به ما ثابت می‌کند.

 

وی با بیان اینکه جنگ توان کشور را در اداره نظام از طریق دولت اسلامی نشان داد، ابراز داشت: تمام کسانی که لباس رزم پوشیدند و در دفاع مقدس شرکت کردند توانستند توانایی کشور را در اداره جنگ نشان دهند.

 

محسن رضایی با تاکید بر اینکه انقلاب پدیده و ایده جدیدی در عرصه‌های مختلف داخلی و خارجی بود، تصریح کرد: این حرف و ایده جدید بایستی امتحان خود را پس می‌داد، دشمنان جنگ را درست کرده بودند تا ما را شکست دهند و به نوعی آبروی روحانیت را بریزند و بگویند شما هیچ کاری نمی‌توانید بکنید و ملت را به اشتباه کردن و معذرت خواهی از آمریکا وادار کنند.

 

رضایی با بیان اینکه دشمنان برای توفیق در این عرصه تمام همت و امکانات خود را بکار گرفتند، ابراز داشت: ارتش عراق با اطمینان صد درصد جنگ را شروع کرد، روز اول جنگ صدام در بغداد مصاحبه کرد و به خبرنگاران گفت شما مصاحبه بعدی را یک هفته دیگر با من در اهواز انجام خواهید داد.

 

وی گفت: اینها می‌خواستند با جنگ کمر انقلاب، امام و نظام نوپای اسلامی را به زمین بزنند تا به دو نتیجه برسند، نخست اینکه ملت را به پاشنه قدیم برگردانند و دوم اینکه به کشورهای اسلامی بگویند دنباله روی انقلاب اسلامی ایران نباشید.

 

این فرمانده دوران جنگ گفت: به همین دلیل آمریکا و شوروی در حمایت از صدام هیچ تردیدی به خود راه ندادند و این اولین جنگ در قرن حاضر بود که این دو قدرت در کنار یکدیگر قرار گرفته بودند در حالی که در سایر جنگ‌ها این دو قدرت مقابل یکدیگر بودند و مستقیم و غیر مستقیم با هم درگیری داشتند.

 

رضایی با اشاره به اینکه صدام حسین از نظر حمایت‌های بین‌المللی هیچ نگرانی از این دو قدرت نداشت، گفت: از سویی دیگر اینها به این مسائل اکتفا نکرده و علاوه بر تحریم جمهوری اسلامی از هر نوع کمک و تسلیحات کشتار جمعی به عراق و رژیم بعث دریغ نکردند.

 

وی با بیان اینکه در سال اول جنگ ایران نتوانست کاری از پیش ببرد و چهار عملیات صورت گرفته با شکست روبرو شد، ابراز داشت: وقتی امام این مساله را شنیدند گفتند اگر جنگ بیست سال هم طول بکشد ما ایستاده‌ایم و این در پاسخ به جوسازی‌های بعد از هشت ماه از جنگ بود که ایران هرچه حمله می‌کرد شکست می‌خورد و به سر جای خود برمی گشت.

 

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه بنی‌صدر در چهاردهم اسفند سال ۵۹ در دانشگاه تهران هر آنچه از دهانش بیرون می‌آمد به غیر امام نثار مسوولان کرد، گفت: بنی‌صدر که این غائله را شروع کرد در فروردین ماه مسعود رجوی از مرزهای شرقی به تهران آمد و شورای مرکزی منافقین را قانع کرد که باید به خط بزنیم و بنی‌صدر این فرصت را برای آنها درست کرد.

 

وی اضافه کرد: موسی خیابانی که نفر دومشان در منافقین بود زیر بار نمی‌رفت تا اینکه در هفت هشت جلسه مسعود رجوی آنها را قانع کرد که این کار را انجام دهند، منافقان در آن زمان هفده هزار عضو و هفتاد هزار سمپات و امکانات و مهمات داشتند که بسیار خطرناک بود.

 

رضایی با اشاره به مخالفت صریح امام راحل با منافقین، گفت: اینها در اردیبهشت سال شصت معرکه‌ای در سراسر کشور درست و شروع به جوسازی کردند که اینها دارند ما را می‌زنند. به محض اینکه بنی‌صدر عزل شد پنج روز بعد رسما کار خود را شروع کردند و ما در شهرهای مختلف کشور و در اکثر استان‌های هر روز شاهد اتفاقات تازه‌ای بودیم و عده از مردم کشته و مجروح می‌شدند.

 

فرمانده سپاه در دوران دفاع مقدس گفت: ششم تیرماه مقام معظم رهبری مشغول سخنرانی بودند که ضبط جلویشان منفجر شد، هفتم تیر نیز حزب جمهوری را منفجر کردند و هر روز یک اتفاق در کشور می‌افتاد. اینها بعد از انفجار دفتر و ساختمان حزب جمهوری می‌خواستند مقر امام را منفجر کنند که افراد نفوذیشان دستگیر شدند.

 

وی اضافه کرد: دشمنان ما وقتی دیدند از طریق جنگ به هدف خود نرسیدند یک مساله داخلی را درست کردند که ما را از این طریق از پای درآوردند، بخشی از تاریخ ایران که مسائل اطلاعاتی و امنیتی است برای مردم توضیح داده نشده است.

 

رضایی بیان کرد: اسرار مهمی در سال‌های ۵۹ تا ۶۱ وجود دارد که مردم و نخبگان ما اگر بفهمند چه خون‌هایی پای نهال انقلاب ریخته شده یک لحظه با هم اختلاف نمی‌کنند که اگر بکنند باید به آنها خائن گفت.

 

وی با بیان اینکه بنی‌صدر اجازه نمی‌داد بچه‌های انقلابی میدان پیدا کنند، گفت: بعد از اینکه من به دستور امام به عنوان فرمانده سپاه منصوب و مامور شدم ایشان گفتند با کمک این بچه‌ها اوضاع را تغییر دهید، ما دیدیم در میان بچه‌ها شخصیت‌های بزرگی بودند که اگر به آنها میدان دهیم همه چیز درست می‌شود، ما با کمک اینها در سال دوم جنگ تیپ‌هایی را تشکیل دادیم که ورق برگشت و ظرف نه ماه به مرز رسیدیم.

 

رضایی ادامه داد: همه این اقدامات و فعالیت‌ها را کسانی انجام دادند که پای صحبت امام و روحانیت و منبر‌ها ساخته شده بودند و رمز موفقیتشان نیز توکل و توسل بود و این نبود که جبهه را شعاری اداره کنند، بلکه خلاقیت، ابتکار و نوآوری از خود نشان دادند در عین حال که حزب‌اللهی بودند و به ائمه‌اطهار توسل داشتند.

 

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه با آزادی خرمشهر همه دنیا هرچه داشتند پشت سر صدام جمع کردند تا ما را زمین بزنند، گفت: یکی از دلایل اینکه امام اینها را‌‌ رها نمی‌کرد این بود که اینها حداقل حقوق ما را نیز به رسمیت نمی‌شناختند و از این رو ناچار شدند که قطعنامه ۵۹۸ را نوشتند که البته کار دو پهلویی بود و بعد از آن نیز موج سوم حمله را شروع کردند، هواپیمای ایرباس ما را زدند و چاه‌های نفت را تخریب کردند که امام با شاهکار سیاسی که انجام داد هرچند همراه با تلخی فراوان بود، اما شکست ما را تبدیل به دو پیروزی مهم در پایان جنگ تبدیل کرد.

 

 

پذیرش قطعنامه تاکتیکی نبود

 

وی با بیان اینکه در آن مقطع زمانی ما مشکلات عدیده‌ای داشتیم، تصریح کرد: پذیرش قطعنامه باعث شد که تحول عظیمی در جبهه ایجاد شود و مردم سراسیمه به جبهه می‌آمدند و عراقی‌ها متوجه نبودند از این رو حمله کردند و دوباره موتور جنگی ایران راه افتاد و عراقی‌ها شکست سختی در دو جبهه خوردند اما زمانی که به مرزهای عراق رسیدیم صدام حسین قطعنامه را پذیرفته بود. من در آن زمان به مقام معظم رهبری گفتم ما آماده‌ایم حمله به بصره را شروع کنیم ایشان گفتند اجازه بدهید به امام بگوییم.

 

وی با اشاره به اینکه ما قعطنامه را تاکتیکی نپذیرفتیم، گفت: امام هم به این مساله معتقد بود و این صدام بود که می‌خواست بگوید ایرانی‌ها ملتزم به تعهدات و قوانین نیستند، پیروزی دیگری که از این حیث نصیب ما شد این بود که در آخرین لحظات جنگ ثابت کردیم صدام متجاوز است و دنبال جنگ می‌گردد نه جمهوری اسلامی ایران.

 

محسن رضایی همچنین با بیان خاطراتی از امام راحل گفت: امام یک ماه بعد از جنگ در صحبتی گفتند: «این روز‌ها در رابطه با جنگ حرف‌هایی می‌زنند که دل خانواده‌های شهدا را خون می‌کند، من از طرف نظام از همه خانواده شهدا از این تحلیل‌ها عذرخواهی می‌کنم، ما در جنگ انقلابمان را به دنیا صادر کردیم». ایشان در این سخنان خود دستاوردهای جنگ را تبیین کنند و گفتند ما از یک لحظه جنگ هم نادم و پشیمان نیستیم و این حرف بسیار درست بود هرچند عدم موفقیت‌هایی هم داشتیم.

 

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با انتقاد از برخی سخنانی که درباره پایان جنگ بیان می‌شود، گفت: این روز‌ها یک عده لیبرال می‌گویند چرا جنگ بعد از فتح خرمشهر ادامه پیدا کرد، یا یک عده انقلابی دو آتیشه می‌گویند چرا اجازه دادید امام جام زهر بنوشد به اینها باید بگوییم شما کجا بودید که در جبهه حضور پیدا نکردید؟

 

وی گفت: یکی از مهم‌ترین دلایلی که باعث تداوم جنگ بعد از فتح خرمشهر شد این بود که هنوز مرزهای ما دست دشمن بود و ما باید با مقاومت این اراضی را پس می‌گرفتیم و این مساله با پایان یافتن جنگ در آن مقطع زمانی به طور قطع میسر نمی‌شد.

 

فرمانده سپاه در دوران جنگ با بیان اینکه برخی با حمله به جنگ می‌خواهند آثار جنگ را در تاریخ و جهان اسلام نادیده بگیرند، افزود: بیداری اسلامی که امروز کشورهای مختلف را فرا گرفته یکی از آثار دفاع مقدس ما است. این بیداری یک مجموعه است که الان به اینجا رسیده است، نخستین اثر آن در لبنان و بعد در فلسطین خود را نشان داد.

 

وی تاکید کرد: البته در اینجا نباید از مقاومت جانانه رهبر معظم انقلاب در این بیست و چند سال ساده بگذریم، ایشان با صلابت و محکم در مسیر امام راحل ایستادند و موج سوم بیداری اسلامی نیز از همین شجره طیبه به عمل آمده است از این رو طبیعی است که باید به امام و جنگ حمله کنند.

 

رضایی با بیان اینکه آمریکایی‌ها از بمب اتم نمی‌ترسند بلکه از فرهنگی که ریشه در دفاع مقدس دارد هراسان هستند، خاطرنشان کرد: امروز نباید از فراز و نشیب‌ها نگران بود، نیروهای انقلابی و مؤمن و وفادار به امام و رهبری باید به صحنه بیایند، به صحنه آمدن با شعار نیست، مگر ما با شعار دادن می‌توانستیم عراقی‌ها را بیرون کنیم.

 

وی افزود: شعار خوب است اما مهم این است که چگونه می‌توانیم مشکلات، تورم و بیکاری را حل کنیم، مهم این است که از خودباختگی بیرون آییم و اعتماد به‌نفس عاقلانه داشته باشیم نه شعاری، ما می‌توانیم شرایط امروز را مثل دوران جنگ پشت سر بگذاریم و در اینجا تبلیغ جنگ و علل موفقیت در آن بسیار مهم است و روحانیان و مبلغان بایستی در این عرصه نقش خود را ایفا کنند.

کلید واژه ها: محسن رضایی جنگ تحمیلی


نظر شما :