بازگشت رسمی فدائیان اسلام به عرصه سیاسی کشور/ عبدخدایی: تاریخ را دوباره دگرگون می‌کنیم

۳۰ آبان ۱۳۹۰ | ۱۸:۲۵ کد : ۱۵۴۲ از دیگر رسانه‌ها
جمعیت فدائیان اسلام در پی تغییر و تحول در اعضای شورای مرکزی بازگشت خود را به عرصه سیاسی کشور در نشستی خبری اعلام خواهد کرد.

 

به گزارش خبرگزاری مهر، جمعیت فدائیان اسلام با تغییر و تحول در هیات موسس و اعضای شورای مرکزی بار دیگر فعالیت تشکیلاتی خود را آغاز کرده است به همین جهت اولین نشست خبری این جمعیت امروز (۳۰ آبان ماه) به منظور تشریح دلایل بازگشت به عرصه سیاسی کشور و اعلام مواضع این تشکل باسابقه در خصوص مهم‌ترین مسائل داخلی و بین‌المللی برگزار شد.

 

در این نشست خبری محمد مهدی عبدخدایی و سید مهدی طباطبایی به نمایندگی از اعضای هیات موسس به سوال‌های خبرنگاران گفتند.

 

جمعیت فدائیان اسلام در سال ۱۳۲۰ از سوی شهید نواب صفوی با هدف برقراری حکومت اسلامی تشکیل شد. نواب صفوی پس از ترور ناموفق حسین علاء از مدیران رژیم پادشاهی دستگیر و به اعدام و حبس محکوم شد. طرفداران جمعیت فدائیان اسلام پس از پیروزی انقلاب اسلامی مجدداً اعلام موجودیت کردند اما بنا به دلایلی دیگر فعالیت‌های خود را ادامه ندادند، اما در عین حال محمد مهدی عبدخدایی در محافل سیاسی، رسانه‌ای به عنوان دبیر کل جمعیت فدائیان اسلام معرفی می‌شد، با این اوصاف فدائیان اسلام نفش فعالی را در عرصه سیاسی کشور ایفا نمی‌کرد.

 

البته در این مدت شخص عبدخدایی در تشکل‌های دیگر همچون جمعیت وفاداران انقلاب اسلامی عضو شورای مرکزی بود اما در نشست خبری دوشنبه ۳۰ آبان ماه بار دیگر به عنوان عضو هیات موسس این تشکل باسابقه شرکت کرد.

 

جمعیت فدائیان اسلام در بیانیه آغاز مجدد فعالیت خود در عرصه سیاسی کشور با تاکید بر مقابله با جریان انحرافی تصریح کرد: جمعیت فدائیان اسلام همانگونه که زمانی به امثال کسروی‌ها هشدار داد، به این افراد هشدار می‌دهد، فرزندان اسلام آنچنان سیلی به شما می‌زنند که تاریخ فراموش نکند و با تمام توان در جلوی این انحراف خواهند ایستاد.

 

در بیانیه آغاز به کار مجدد جمعیت فدائیان اسلام آمده است:

 

در زمانی که تاریکی ظلم و استبداد بر ایران زمین سایه افکنده بود و در سایر ملل اسلامی نیز فرومایگی و خودباختگی حاکم دست‌نشانده توسط استعمارگران غربی باعث سرافکندگی هر مسلمانی می‌شد، احراری در ایران به پا خاستند، جان را در کف نهادند و در آن شب تاریک، چراغی برافروختند.

 

سوسوی این چراغ در ظلمات جهل و بی‌تفاوتی مسلمین، کم کم به شعله فروزان مبارزات انقلاب اسلامی در ایران تبدیل شد و نتیجه آن با طلوع فجر پیروزی در بهمن سال ۵۴ به ثمر رسید و اینک پس از ۵۶ سال از عروج ملکوتی آن سبک‌بالان عاشق (شهید سیدمجتبی نواب ‌صفوی و یاران با وفایش) جهان به نظاره نشسته تا چگونه آن فریاد که ده‌ها سال پیش از گلوی این آزادگان برآمد، اکنون به گوش همه ملت‌ها رسیده و موجی از بیداری اسلامی را در جهان به راه انداخته است.

 

اکنون در این برهه حساس از تاریخ بشریت، وفاداران آن شهید بزرگوار وظیفه خود می‌دانند که آرمان‌ مقدس او را که همانا بیداری همه مسلمانان جهان و تشکیل امت واحده مسلمین و مبارزه با استکبار بود، دنبال کنند.

 

امام راحل (ره) سال‌ها پیش در شرایطی که تمام جبهه کفر در مقابل انقلاب اسلامی صف آرایی کرده بود و از همه قوایش برای سرکوب این نهضت بهره می‌برد، اعلام فرمودند که ما انقلاب اسلامی را به همه عالم صادر خواهیم کرد؛ در آن زمان شاید بسیاری سخن آن پیر عارف را غیرممکن دانستند.

 

اکنون می‌بینیم که چگونه خداوند فریادی که از عمق جان عاشقانی پاکباخته برخاسته بود، به گوش همه عالم رسانید و خون این شهدا و قلم علما به ثمر نشست تا عصر جدیدی را از حیات انسانیت رقم بزند.

 

جمعیت فدائیان اسلام با رویکردی جدید و متفاوت و با پایبندی بر‌‌ همان آرمان‌های گذشته و تحت زعامت ولی امر مسلمین و نائب بر حق امام زمان (عج) حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای پا به عرصه فعالیت مجدد می‌گذارد و معتقد است در این برهه از زمان سلاح ما قلم ماست و این جمعیت وظیفه دارد بر شور و حرارت بیداری اسلامی که در جهان ایجاد گشته، با روشنگری و هدایتگری مناسب بیافزاید.

 

جمعیت فدائیان اسلام وظیفه خود می‌داند که به همه آزادگان جهان و به‌ خصوص مستضعفین کشورهای اسلامی در این حرکت خجسته یاری رسانده و تمام تلاش خود را برای از میان برداشتن موانع موجود در راه آنان به کار بندد.

 

جمعیت فدائیان اسلام به عمال دست‌نشانده از سوی استکبار جهانی در کشورهای مختلف اسلامی به خصوص حاکمان ظالم بحرین هشدار می‌دهد که در صورت ادامه مسیر ظالمانه و سرکوب‌گرایانه خود که با پشتوانه آل نفرین شده سعود انجام می‌شود، سکوت را جایز ندانسته و با تمام امکانات تحت اختیار خود به یاری مردم مظلوم آن دیار خواهد شتافت و زمانی خواهد رسید که دیگر پشیمانی برای خائنان به اسلام سودی نخواهد داشت.

 

 

در عرصه داخلی

 

جمعیت فدائیان اسلام به عنوان قدیمی‌ترین و با شناسنامه‌ترین تشکل اسلامی - انقلابی در تاریخ معاصر ایران وظیفه خود می‌داند که به عنوان بازوی ولایت فقیه و مدافع آرمان‌های انقلاب اسلامی، جریانات را رصد کرده و در مقابل انحراف از خط اصیل انقلاب و ولایت فقیه توسط هر کس که باشد، بایستد.

 

جمعیت فدائیان اسلام اعتقاد دارد اکنون گروه‌های انحرافی خواسته یا ناخواسته عامل استکبار جهانی و به‌خصوص آمریکا و اسرائیل جنایتکار گشته‌اند؛ اعتقاد داریم که حرکت این گروه‌ها در ادامه جریانی است که ابتدا در زمان مشروطه به شکل شبه روشنفکران ظاهر گشته و سپس در مسئله ملی شدن صنعت نفت در قالب ملی‌گراها ظهور کرد؛‌‌ همان ملی‌گرایی که امام (ره) آن را کفر نامید و فرمود: «اسلام از ملی‌گرایی سیلی خورده است».

 

این جریان در ابتدای انقلاب اسلامی در لباس بنی‌صدر و دوستانش خود را نشان داد و اینک در این زمانه با شکلی نو و فکری التقاطی با استفاده از بیت‌المال مسلمین در جهت اشاعه تفکر انحرافی خود ظاهر شده است.

 

اکنون جمعیت فدائیان اسلام همانگونه که زمانی به امثال کسروی‌ها هشدار داد، به این افراد هشدار می‌دهد اگر این مسیر را که در آن حرکت می‌کنید و یکپارچه ملت را با انواع تفکرات التقاطی و ملی‌گرایانه هدف قرار داده‌اید ترک نکنید، فرزندان اسلام آنچنان سیلی به شما می‌زنند که تاریخ فراموش نکند و با تمام توان در جلوی این انحراف خواهند ایستاد.

 

جمعیت فدائیان اسلام به هیچ عنوان قصد شرکت در انتخابات را نداشته و دنبال سهم خواهی (به هر نحو) نخواهد بود و رسالت خود را فقط در اعلام شاخص‌ها و معیارهای صحیح می‌بیند.

 

البته لازم به ذکر است که فدائیان اسلام وظیفه خود می‌داند که از اقدام حضرت آیت‌الله مهدوی‌کنی به عنوان یکی از بزرگ‌ترین و مخلص‌ترین مجاهدین انقلاب اسلامی که با هدف وحدت بین نیروهای انقلابی پا به عرصه انتخابات گذارده‌اند، حمایت کرده و ایشان را یاری رساند.

 

 

مرامنامه جمعیت فدائیان اسلام

 

آرمان جمعیت فداییان اسلام، زنده نگه‌داشتن روحیه انقلابی ملت مسلمان ایران و اشاعه این روحیه در بین ملل اسلامی به منظور احیا و اجرای احکام حیات‌بخش اسلام است.

 

بدین منظور در اجرای موارد زیر اهتمام به عمل خواهد آمد:

 

۱- آگاه ساختن مردم نسبت به مسائل سیاسی و اجتماعی و اقتصادی و حقوقی اسلام

 

۲- پیگیری به منظور پاکسازی کشورهای اسلامی از آثار استبداد و استعمار

 

۳- پیگیری به منظور برقراری آزادی‌های اساسی در چهارچوب قوانین اسلام و رفع هرگونه خودپرستی و انحصارطلبی و ایجاد محیط امن برای ابراز عقاید که منافات با قوانین الهی و جمهوری اسلامی ایران نداشته باشد

 

۴- دگرگونی عمیق در نظام اداری که در آن معیار برای تصدی مشاغل و مسئولیت‌ها فقط ایمان و صداقت و لیاقت باشد نه ارتباط و هم گروهی افراد، به طوری که احساس مسئولیت جایگزین بی‌علاقگی گردد

 

۵- نهادینه‌کردن نظام اقتصاد اسلامی و تقسیم عادلانه ثروت و بالفعل کردن استعدادهای بالقوه جامعه بدون دخالت دادن وابستگی‌های گروهی، حزبی و فامیلی

 

۶- ریشه‌کن کردن استضعاف از طریق تاکید بر ارزش کار انسان‌ها و نفی هر نوع بهره‌کشی و تقویت اخلاق اسلامی و مردمی که در آن هیچ فردی تصور نکند محصول کار دیگری را با خدعه و نیرنگ به بهائی کمتر از ارزش واقعی آن به دست آورده، به طوری که هر فرد بداند هرچه بیشتر کوشش کند از بهره و رفاه بیشتری برخوردار خواهد شد

 

۷- ایجاد نظام آموزشی اسلامی که ارزش هر فرد به معلومات او باشد نه به مدرکی که از یک موسسه بزرگ یا کوچک دریافت می‌دارد و ایجاد محیطی که افراد بدانند امکان پیشرفت آموزشی آن‌ها همواره فراهم خواهد بود که از نتیجه آن خواه ناخواه اجتماع بهره خواهد گرفت

 

۸- از بین بردن کلیه ریشه‌ها و بنیا‌ن‌های فاسد که در نتیجه شبیخون فرهنگی وارداتی غربی بر جامعه تحمیل گردیده و مبارزه با شرک و الحاد، و تعلیم مفاهیم توحیدی به منظور شکوفایی استعدادهای نسل جوان

 

۹- از نظر سیاست خارجی رعایت اصل دوری از مشرکین و همگامی با موحدین و مسلمین مطمح نظر بوده و اجرای اصول زیر وجهه همت قرار خواهد گرفت:

الف. استقلال کامل سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و نظامی بدون گرایش و وابستگی به هر یک از همبستگی‌های موجود که به منظور کسب منافع و قدرت بیشتر ایجاد شده است.

ب. سعی و اهتمام به منظور ایجاد کشور بزرگ اسلامی که تمام ملل مسلمان را در بر گیرد و تا برقراری چنین حکومتی، احترام به استقلال و آزادی کلیه دول اسلامی و آنهایی که عنادی با مسلمین جهان ندارند.

ج. توسعه روابط سیاسی - اقتصادی و فرهنگی با دولت‌های اسلامی که قدرت‌های بیگانه بر آن‌ها استیلا ندارند.

د. برقراری روابط دوستانه بر اساس احترام متقابل با دولت‌هایی که در موضع تسلط و تجاوز بر ملل مستضعف جهان نمی‌باشند.

ه. کمک به مستضعفین جهان به منظور رهایی از بند استعمار و استثمار کلیه دولت‌هایی که در فکر بهره‌کشی از سایر ملل می‌باشند.

 

۱۰- هدف از تشکیل این جمعیت، اجرای مو به موی احکام اسلامی و فرامین ولی فقیه در جامعه و پیگیری اجرای صحیح این احکام توسط مسئولین و تاکید بر روی بصیرت و بیداری در جامعه و تبعیت از شاخص‌های معرفی شده توسط رهبری است.

 

۱۱- افرادی که مایل به همکاری در این جمعیت می‌باشند به هیچ عنوان نمی‌بایست به دنبال پست و مقام و سهم‌خواهی شخصی بوده و فقط به عنوان فدایی اسلام در جهت پیگیری آرمان‌های دینی و انقلابی حرکت خواهند کرد

 

۱۲- این جمعیت به عنوان قدیمی‌ترین و با شناسنامه‌ترین تشکل اسلامی - انقلابی در تاریخ معاصر، وظیفه خود می‌داند که به عنوان بازوی ولایت فقیه، جریانات را رصد کرده و فارغ از سهم‌خواهی‌های متداول سیاسی در صورت مشاهده کمبود‌ها و کاستی‌ها و خدای نکرده کم‌کاری‌ها، مشفقانه تذکرات لازم را مطرح کند و البته در صورت لزوم به تشویق و معرفی خادمین به اسلام و انقلاب بپردازد.

 

 

عبدخدایی: در گذشته تندروی نکردیم

 

همچنین به گزارش ایسنا، دبیرکل جمعیت فداییان اسلام گفت: آمده‌ایم بگوییم، هستیم زنده‌ایم می‌مانیم و تاریخ را دوباره دگرگون می‌کنیم.

 

به گزارش خبرگزاری ایسنا، محمدمهدی عبدخدایی در نشست خبری شروع فعالیت مجدد جمعیت فدائیان اسلام اظهار کرد: امروز منطقه در آتش است و شاهدیم در بحرین و یمن جنایت می‌شود. گویی شیعه‌کشی برای آمریکا عرف شده است و بازیچه‌های آمریکا در یمن نیرو پیاده می‌کنند.

 

وی با بیان اینکه «در بحرین شیعیان را می‌کشند و دنیای اسلام خاموش است»، تصریح کرد: به محض اینکه جریانی در سوریه شروع می‌شود اتحادیه عرب سوریه را محکوم می‌کند، چون سوریه سال‌هاست که با اسراییل می‌جنگند. البته ما در سوریه هم میزان را رای ملت می‌دانیم و معتقدیم باید جلوی توطئه‌ها گرفته شود.

 

وی با اشاره به اینکه «عربستان در سوریه نقش بازی می‌کند»، افزود: کارهای اتحادیه عرب به اشاره‌ آمریکاست، با توجه به اینکه در بحرین و یمن اقدامی نمی‌کنند و می‌گوییم اگر اتحادیه عرب جوانمرد است انتخابات را در بحرین تکرار کند تا ببیند مردم بحرین چه می‌خواهد چون ما نمی‌توانیم راجع به مردم بحرین بی‌تفاوت باشیم.

 

دبیر کل جمعیت فدائیان اسلام ادامه داد: اگر این وضع ادامه پیدا کند ما از جوانان کشورهای اسلامی خواهیم خواست نیروی مسلح مسلمانان را علیه دیکتاتوری‌های کشورهای اسلامی به پا کنند.

 

عبدخدایی با بیان اینکه «بحرین، مراکش، اردن و همه کشورهای اسلامی وطن ماست»، تصریح کرد: همه کشورهای اسلامی وطن ماست و ما وحدت ایدئولوژیک داریم چرا که پیامبر اسلام (ص) دین را جهانی اعلام کرده است.

 

عبدخدایی در صحبت‌های خود با گرامی‌داشت یاد نواب صفوی و امام (ره) به بیان خاطرات بسیاری از شخصیت نواب صفوی پرداخت و افزود: ما ایران را دوست داریم و اگر قرار باشد بین اسلام و ایران یکی را انتخاب کنیم اسلام را انتخاب می‌کنیم.

 

وی با بیان اینکه «غرب است که به گذشته و ارتجاع برگشته است»، گفت: دانش در اختیار همه است و هیچ کس نمی‌تواند جلوی دانش را بگیرد. پس همه می‌توانند از دانش هسته‌ای استفاده کنند.

 

عبدخدایی با بیان اینکه «امروز شعار الله اکبر نصب‌العین انقلابیون است و نه عکس چه‌گواراها و کاسترو‌ها» افزود: امروز پیام توحید را به جهان می‌رسانیم و به آن‌ها می‌گوییم فقط خدا را بپرستید و از قدرت پرستی بپرهیزید و امیدواریم تمام انقلاب‌های اسلامی در جهان امروز پیروز شوند.

 

به گزارش ایسنا، عبدخدایی در ادامه در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه در مجموع جمعیت فدائیان چند ماه قبل از انتخابات برای فعالیت انتخاباتی آماده است یا خیر؟ و چرا شما در صحبت‌هایتان بیشتر به موضوعات خارجی اشاره کردید اما آقای طباطبایی در مباحث داخلی تاکید داشتند، گفت: ما به عنوان مسلمان یک مساله خارجی داریم، چون ما اسلام را دین جهانی می‌دانیم که امام فرمودند باید انقلاب اسلامی را صادر کنیم.

 

پس اینکه من در مورد موضوعات خارجی صحبت کردم و آقای طباطبایی به مسائل داخلی پرداختند نشانه دوگانگی صحبت‌های ما نبوده است و همانطور که شاهدیم امروز در ایران حاکمیت ولی فقیه وجود دارد و امام در دنیایی پیدا شد که ایدئولوژی شرق و غرب دنیا را به هر جهت می‌کشید، امام اعلام کرد نه شرقی نه غربی و نواب صفوی نیز گفت نه آمریکا نه انگلیس پس ادبیات‌ها ممکن است متفاوت باشد. اما معنای کلام یکی است.

 

وی افزود: ما در دل فعالیت‌های فرهنگی‌مان فعالیت‌های سیاسی نیز داریم، همانطور که مرحوم مدرس گفت سیاست ما عین دیانت ماست و دیانت ما عین آموزه‌های فرهنگی است.

 

وی با بیان اینکه «انقلاب اسلامی توانست کمبود‌ها را پر کند»، تصریح کرد: برخی اشکال‌ها وجود دارد اما با اصل نظام مشکلی نداریم و با جان و دل آن را پذیرفته‌ایم و طرفدار ولایت فقیه هستیم و بیانات ایشان را نصب‌العین می‌دانیم اما ضرورت می‌دانیم با توجه به خدشه‌هایی که احساس می‌کنیم حضور داشته باشیم.

 

عبدخدایی در جواب این سوال که آیا فدائیان اسلام روند تند گذشته را ادامه خواهند داد، توضیح داد: آن زمان هم تندروی نبوده است، بلکه دفاع بوده است و با توجه به ضرورت زمان و شرایط موجود مجبور بودیم حذفی برخورد کنیم.

 

وی با بیان اینکه «جمعیت فدائیان از ابتدای انقلاب کار فرهنگی را مدنظر داشته است»، تصریح کرد: ما معتقدیم میزان رای ملت است، و در مواردی که انحراف و خدشه‌ای را احساس می‌کنیم اعلام جرم می‌کنیم و موضوع را به دست دادگاهی می‌سپاریم که رییس آن را ولی فقیه تعیین می‌کند.

 

دبیر کل جمعیت فدائیان اسلام همچنین در جواب این سوال که آیا در انتخابات مجلس لیست ارائه خواهید داد، افزود: ما جزء احزاب موسمی نیستیم بلکه ۶۶ سال است شناسنامه داریم و معتقدیم که‌ شان ما این نیست که برای مردم تکلیف تعیین کنیم، بلکه ‌شان ما این است که برای مردم ضوابط انتخاب را روشن کنیم و کسی را که شایسته می‌دانیم معرفی کنیم. همانطور که امام و مقام معظم رهبری نیز هیچ وقت نظر شخصی خود را نسبت به افراد اعلام نکردند و باید بگویم که ما برای انتخابات نیامده‌ایم اما از نظرات آیت‌الله مهدوی‌کنی حمایت می‌کنیم.

 

وی با اشاره به اینکه «هیات موسس ما ۵ نفر است که همه مجتهد هستند»، تصریح کرد: ما نیامده‌ایم در انتخابات مجلس لیست بدهیم، بلکه نظرات آیت‌الله مهدوی کنی ر به عنوان شخص متخصص و کار‌شناس قبول داریم.

 

عبدخدایی همچنین در جواب سوالی در رابطه با جریان انحرافی گفت: ما با جریان انحرافی شدیدا مقابله می‌کنیم، چرا که امام (ره) فرمودند ملی‌گرایی کفر است و جریان انحرافی برای خود مکتبی است که از ملی‌گرایی سرچشمه می‌گیرد. وی در رابطه با جریان فتنه گفت: ما معتقدیم آقایان اشتباه بزرگی کردند و نباید با مردم چنین برخورد می‌کردند و آن‌ها را به صحنه می‌آوردند و فتنه به پا می‌کردند و این بزرگ‌ترین اشتباه سیاسی آن‌ها بود.
 

کلید واژه ها: فدائیان اسلام عبدخدایی


نظر شما :