وزیر خارجه سابق لیبی: امام موسی صدر امسال با قذافی جر و بحث کرد و کشته شد

۲۶ تیر ۱۳۹۰ | ۱۶:۱۰ کد : ۱۰۵۰ از دیگر رسانه‌ها
وزیر امور خارجه اسبق لیبی و نماینده سابق این کشور در سازمان ملل متحد، از احتمال به شهادت رسیدن امام موسی صدر در لیبی خبر داد.

 

به گزارش شبکه خبر، عبدالرحمن شلقم در گفتگو با روزنامه «الحیات»، با بیان اینکه امام صدر به دست یکی از افسران نزدیک به قذافی کشته شده است، گفت چندین گزارش مربوط به پیش از قیام کنونی مردم لیبی و در دوره پس از این قیام درباره ناپدید شدن امام صدر وجود دارد.

 

وی با اشاره به دوره حضورش در رم ایتالیا به عنوان سفیر لیبی در سال ۱۹۸۷ گفت زمانی که امام صدر به لیبی سفر کرد، حاج یونس بلقاسم، مدیر اطلاعات لیبی بود.

 

بلقاسم بعد‌ها در ایتالیا در حضور ابراهیم البشاری، وزیر امور خارجه و مدیر اطلاعات، در خصوص شهادت امام موسی صدر به دست ابو نزال ابراز تردید کرده بود.

 

بلقاسم همچنین روایت دیگری را تعریف کرد و گفت: صدر بیش از دو میلیون دلار کمک از لیبی دریافت کرد و این کمک در این سفر تحویل صدر شد. با وجود این، یک نفر در ایتالیا، وی را لو داد و به مافیای ایتالیا خبر داد این شخص حامل مبلغ فراوانی پول است. مافیا وی را ربود و کشت و پول را از آن خود کرد!

 

شلقم همچنین از روایت سوم درباره سرنوشت امام موسی صدر سخن گفت، مبنی بر اینکه پس از قیام کنونی در لیبی (امسال) شنیده است که امام صدر در لیبی کشته شده است؛ زیرا امام موسی صدر در آخرین دیدار با قذافی به او گفته بود، تو از اسلام چیزی نمی‌فهمی. در نتیجه به دست یکی از افسران نزدیک به قذافی کشته شد و مخفیانه در طرابلس دفن شد.

 

وزیر امور خارجه سابق لیبی، با بیان اینکه قذافی هر آنکه را علیه او اقدام یا موضع‌گیری می‌کرد، از سر راهش بر می‌داشت، گفت: قذافی چنین کاری را با سرهنگ حسن اشکال، پسر عمویش نیز صورت داد. همچنین هر کس به شخص قذافی جسارت می‌کرد در فهرست مقتولان قرار می‌گرفت. افزون بر این، هر کس که به خانواده‌اش اهانت می‌کرد، کشته می‌شد.

 

کلید واژه ها: امام موسی صدر قذافی


نظر شما :