تکذیب خبر شهادت امام موسی صدر/ فیروزان: ۳ سال پیش امام موسی صدر را دیده‌اند

۰۳ شهریور ۱۳۹۰ | ۲۳:۱۲ کد : ۱۲۰۲ از دیگر رسانه‌ها
مهر: مهدی فیروزان، داماد امام موسی صدر خبر برخی منابع خبری مبنی بر شهادت امام موسی صدر را تکذیب کرد.

 

فیروزان ضمن تکذیب خبر شهادت امام موسی صدر گفت: صحبت‌هایی که برخی منابع خبری آن را منعکس کرده‌اند تازگی هم ندارد و نقل‌قولی است با چهار واسطه. اما خبر زنده‌ بودن امام موسی صدر بر اساس شواهد عینی و زندانیان سیاسی لیبیایی است و بدیهی است که باید به این شواهد عینی توجه کرد.

 

وی آخرین مورد از شواهد حیات امام موسی را مربوط به سال ۲۰۰۸ دانست که یکی از زندانیان آزاد شده لیبیایی امام موسی صدر را در یکی از زندان‌های لیبی دیده بوده است.

 

یکی از منابع خبری امروز از شهادت امام موسی صدر خبر داده بود.

 

------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

امام موسی صدر شهید شده است/ پیکرش را به اقیانوس انداخته‌اند

 

آینده: در حالی که با سقوط و دستگیری قریب الوقوع معمر قذافی، دیکتاتور لیبی منتظران امام موسی صدر منتظر اخبار خوشی درباره سرنوشت ایشان هستند، اطلاعات خبرنگار «آینده»، از شهادت این عالم برجسته شیعه حکایت دارد.

 

اکثر شواهد و قرائن قابل استناد از شهادت امام موسی صدر و دو همراهش، شیخ محمد یعقوب و عباس بدرالدین، روزنامه‌نگار به دست معمر قذافی به محض ربوده شدن ایشان حکایت می‌کند.

 

یک منبع آگاه در این باره به خبرنگار آینده گفت: براساس تحقیقات انجام شده توسط سرویس‌های اطلاعاتی غربی و عربی، امام موسی صدر در‌‌ همان زمان ربوده شدن با دستور دیکتاتور لیبی به شهادت رسیده و پیکر ایشان به اقیانوس انداخته شده است.

 

از سویی دیگر دکتر کنی، یکی از مسئولان نظام شاهنشاهی که به دلیل برخی اختلافات با دربار در اواخر حکومت محمدرضا پهلوی از مسئولیت‌ها کناره گرفته بود، اظهار داشته است به صورت غیرمنتظره از سوی محمدرضا شاه احضار شدم و وی با من بسیار با احترام برخورد کرد و به دلیل روابط اینجانب با روحانیت شیعه و همچنین دولت‌های عربی، از من خواست به عنوان نماینده ویژه شاه ایران به سه کشور عربستان، اردن و مصر سفر کنم و از پادشاهان این کشور‌ها برای یافتن و بازگرداندن امام موسی صدر کمک بگیرم.

 

دکتر کنی می‌افزاید: من بلافاصله عازم سفر شدم و شاهان سعودی و اردن را ملاقات کردم که البته آن‌ها اطلاعات مفیدی نداشتند، اما در دیدار با انور سادات، رییس جمهور مصر اطلاعات تکان دهنده‌ای به من داده شد.

 

سادات اظهار کرد: به دلیل دیوانه بودن قذافی و امکان دست زدن به هر اقدام خطرناکی از سوی او، سرویس اطلاعاتی مصر نفوذ و تمرکز زیادی بر مسایل لیبی دارد و درباره امام موسی صدر نیز ما به این نتیجه رسیدیم که ایشان به دستور قذافی اعدام شده و جسد وی نیز در یک بلوک بتونی به قعر اقیانوس فرستاده شده است.

 

منبع آگاه دیگری به خبرنگار «آینده» گفت: سرویس‌های اطلاعاتی غربی نیز اتفاقات عجیبی را در زمان ناپدید شدن امام موسی صدر ثبت کرده‌اند؛ از جمله پرواز یک هلی‌کوپتر از فرودگاه طرابلس همزمان با هواپیمایی که قرار بود امام موسی صدر را به رم ببرد و مقصد این هلی‌کوپتر یک پایگاه نظامی بوده است، اعدام یک گروه از سربازان و افسران مربوطه بدون محاکمه و با دستور شخص قذافی و همچنین انفجار و سقوط یک هلی‌کوپتر در اقیانوس در روز بعد از ناپدید شدن امام موسی صدر. تحلیل سرویس‌های اطلاعاتی این است که احتمالا آن گروه، سربازن و افسر مربوطه جوخه اعدام بوده‌اند و هلی کوپتر نیز پس از ربودن و شهادت امام موسی صدر منفجر شده تا هیچ یک از عوامل این توطئه زنده نمانند و کلیه سرنخ‌ها از بین برود.

 

کلید واژه ها: امام موسی صدر قذافی


نظر شما :