رئیس شورای ملی انتقالی لیبی: قذافی از امام موسی صدر خواسته بود قرآن را تحریف کند

۰۳ تیر ۱۳۹۱ | ۲۳:۲۰ کد : ۲۳۱۴ از دیگر رسانه‌ها
رئیس شورای ملی انتقالی لیبی با تاکید بر اینکه نتایج تحقیقات به عمل آمده نشان می‌دهد امام موسی صدر و همراهانش لیبی را در سال ۱۹۷۸ ترک نکرده‌اند، عنوان داشت که دیکتاتور سابق لیبی از امام موسی صدر خواسته بود تا برخی مفاهیم قرآنی و اسلامی را تحریف کند.

 

به گزارش خبرگزاری ایسنا، مصطفی عبدالجلیل، رئیس شورای ملی انتقالی لیبی در گفت‌وگو با شبکه العربیه عنوان داشت: اطلاعات بسیار زیادی در خصوص امام موسی صدر داریم که نمی‌توانیم آن‌ها را منتشر کنیم.

 

وی در ادامه افزود: تحقیقات همچنان برای دستیابی به نتایج آزمایشات DNA بر روی پیکری که گفته می‌شود متعلق به امام موسی صدر است در لبنان ادامه دارد. عبدالجلیل همچنین تاکید کرد: هیات لبنانی به لیبی آمد و از پیکر امام موسی صدر نمونه‌برداری کرد و به لبنان برد. وی در ادامه افزود: نمی‌توانیم قاطعانه بگوییم که امام موسی صدر کشته شده است و چه بسا زنده باشد اما مطمئن هستیم که وی خاک لیبی را ترک نکرده است.

 

عبدالجلیل همچنین تاکید کرد: معتقدیم که مذاکرات صورت گرفته میان امام موسی صدر و معمر قذافی، دیکتاتور سابق لیبی دوستانه نبوده است و این را تحقیقات صورت گرفته نشان می‌دهد. وی در ادامه افزود: در روابط قذافی و امام موسی صدر هیچ مداخله خارجی صورت نگرفته و اختلافات آن‌ها کاملا شخصی بوده است.

 

عبدالجلیل همچنین تاکید کرد: نمی‌دانم ماهیت اختلافات این دو چه بوده و نتایجی که تاکنون به آن دست یافته‌ایم براساس سخنان مسئولان نظام معمر قذافی بوده است. رئیس شورای ملی انتقالی لیبی همچنین تاکید کرد: قذافی قرآن را تحریف کرد و بعید نیست که چنین درخواستی از امام موسی صدر کرده باشد.

 

عبدالجلیل در ادامه افزود: مطمئنا کسانی که در سپتامبر ۱۹۷۸ لیبی را به قصد ایتالیا ترک کرده‌اند امام موسی صدر و دو تن از همراهانش نبوده‌اند و فردی شبیه وی لیبی را ترک کرده است. ما ماهیت افرادی که خود را به جای امام موسی صدر جا زده‌اند، شناسایی کرده‌ایم.

 

وی همچنین تاکید کرد: با گذشت سه ماه از انجام آزمایشات DNA هنوز نتایج از سوی طرف لبنانی منتشر نشده است. ما معتقدیم که قذافی از امام موسی صدر خواسته است تا برخی مفاهیم اسلامی را تحریف کند و تغییر دهد.

کلید واژه ها: امام موسی صدر قذافی


نظر شما :