ادعاهای عجیب در یک جلسه زیرزمینی؛ هواداران احمدی‌نژاد شاگرد شریعتی شده‌اند؟!

۰۶ تیر ۱۳۹۳ | ۱۷:۴۶ کد : ۴۴۴۳ از دیگر رسانه‌ها
پس از آنکه در زیرزمین خانه یکی از هواداران رئیس دولت سابق مراسمی با نام دکتر علی شریعتی برگزار شد، فرزند این اسلام‌شناس فقید اعلام کرد که در هیچ تجمع و تشکلی، شرکت نکرده، نمی‌کنند و نخواهند کرد.

 

خبرگزاری ایسنا دو روز پیش با اعلام خبر برگزاری مراسم بزرگداشت دکتر شریعتی نوشت: این نشست در زیرزمین خانه شخصی یک از ھواداران احمدی‌نژاد در کوچه «شهید جورکش» واقع در بهارستان برگزار شد و میهمانان آن نیز از ھواداران احمدی‌نژاد بودند. روی در ورودی سخنی از مقام معظم رھبری درباره دکتر شریعتی مبنی بر اینکه «دکتر شریعتی حق بزرگی به گردن اندیشه روشن‌بینانه و روشنفکرانه اسلامی دارد» نصب شده بود و راه پله و محل نشست پر بود از تصاویر شریعتی. مجری این برنامه مدعی شده است که «ما معتقدیم قرابت‌ھای زیادی بین اندیشه‌ھای دکتر شریعتی و گفتمان عدالت آقای احمدی‌نژاد وجود دارد. این قرابت شاید ناآگاھانه بود، اما وجود داشت و البته متأسفانه کار تئوریک در این زمینه کم صورت گرفته است.»

 

اما در همین حال، فیس بوک فرزند دکتر علی شریعتی با انتقاد از عدم برگزاری مراسم بزرگداشت پدرش در حسینیه ارشاد نوشت:

 

۱- اخیراً شنیدیم و خواندیم که برخی از هواداران رئیس‌جمهور سابق جلسه بزرگداشتی (خصوصی) به مناسبت سالگرد دکتر شریعتی (پیرامون محور عدالت) برگزار کرده‌اند. از آنجا که در گزارش‌های این نشست اطلاعاتی نادرست مطرح شده است، مانند اینکه «برگزارکنندگان از شاگردان، فرزندان دکتر شریعتی (کدام شاگرد؟ کدام فرزند؟ در کجا؟) بوده‌اند، و یا از خانواده و بنیاد دعوت به عمل آمده و..»؛ بدینوسیله توضیح داده می‌شود که خانواده و بنیاد نه دعوت مکتوبی دریافت کرده‌اند و نه برگزارکنندگان این نشست را می‌شناسند، و...؛ و اصولاً در هیچ تجمع و تشکل وابسته به جناح‌های حکومتی (یا ضدحکومتی)، شرکت نکرده، نمی‌کنند و نخواهند کرد.

 

در پنج سال گذشته اجازهٔ برگزاری مراسم مرسوم بزرگداشت شریعتی در حسینیه ارشاد داده نشد. احسان شریعتی از تدریس در دانشگاه کنار گذاشته شد؛ و... لذا، امروزه، موجب بسی تعجب است که چگونه هواداران سابق مراجع فکری مخالف شریعتی تجدیدنظر کرده باشند؟

 

همچنین، آرمان و طرح علمی - عملی «عدالت» مورد نظر آموزگار تثلیثِ «آزادی، برابری، عرفان»، شعاری منتزع (از دو بُعد دیگر، و از فرایندِ کلی توسعه و تعالی)، و میان‌تهی نیست (از نوع شعر و شعارهای تبلیغاتی، انتخاباتی، عامیانه، و..، که گه‌گاه از سوی محافل محافظه‌کار و راست افراطی ابراز می‌شود و تبعاتِ اقتصادی و حقوقی آن را نیز تاکنون در عمل انضمامی و تاریخی آن‌ها، علیه منافع و مصالح کارگران و زحمتکشان و..، با تشدید فقر وفلاکت و اختلاس‌ها، و... اختلاف طبقاتی هولناک و.. دیده‌ایم).

 

 

منبع: بهارنیوز

کلید واژه ها: احمدی نژاد شریعتی احسان شریعتی


نظر شما :