خاطرات هاشمی در ۱۱ اردیبهشت ۷۶: محسن رضایی مى‌خواسته نامزد انتخابات شود، رهبرى اجازه نداد

۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ | ۲۳:۱۶ کد : ۸۴۲۶ دیگر رسانه‌ها
خاطرات هاشمی در ۱۱ اردیبهشت ۷۶: محسن رضایی مى‌خواسته نامزد انتخابات شود، رهبرى اجازه نداد

آیت‌الله هاشمی در خاطرات ۱۱ اردیبهشت ۷۶ خود، به تلاش محسن رضایی برای کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری اشاره کرده است.

متن خاطرات روز ۱۱ اردیبهشت سال ۷۶ آیت‌الله هاشمی که به صورت اختصاصی در «انتخاب» منتشر می‌شود، در ادامه می‌آید:

ساعت هفت و نیم صبح به سوى مازندران پرواز کردیم. محسن و مهدى و [آقایان بیژن نامدار] زنگنه، [وزیر نیرو] و [حمید] میرزاده، [رئیس سازمان برنامه و بودجه] و [مرتضی] محمدخان، [وزیر امور اقتصادی و دارایی] و [محسن] رضایى، [فرمانده کل سپاه پاسداران] و [علی] شمخانی، [فرمانده نیروی دریایی] و… هم بودند. در فرودگاه سارى استقبال رسمى بود. چهار نفر، آقایان [محسن] رضایى، [آقای اصغر گرانمایه‌پور] استاندار، [آقایان نورالله طبرسی و هادی روحانی]، دو امام جمعه، با من روى سکو ایستاده بودند که بد نما است.

بنا بود با هلى‌کوپترها به محل سد شهید رجایى برویم؛ ابر بود، ناچار با اتومبیل رفتیم. در مسیر از استاندار راجع به مسائل استان سؤالاتی داشتم. از بخش‌هاى مختلف سد و نمایشگاه طرح‌هاى آبی خاکى استان بازدید کردم. مهم‌ترین طرح کانال سراسری آب استان است که دو میلیارد مترمکعب آب را از بخش‌هاى غربی و مرکزى استان، به قسمت شرقى منتقل مى‌کند و حدود ۲۸۰ هزار هکتار زمین جدید را زیر کشت مى‌برد و با هزینه‌اى حدود ۱۵۰ میلیارد تومان و طرح ساخت شهرک سیاحتى در ساحل دریاچه سد با کوه‌ها و جنگل‌ها و دریاچه که بسیار باصفاست.

در مراسم، توضیحات آقایان زنگنه و وکیلی را شنیدیم. سد و کانال‌های آبیارى، حدود ۳۳ میلیارد تومان هزینه برده است. من هم سخنرانی مفصلی درباره طرح‌هاى آبی خاکى استان کردم که حدود ۹ میلیارد مترمکعب آب را مهار خواهیم کرد. سپس با فشار دکمه‌ها دریچه‌هاى تخلیه آب سد راه باز کردم؛ منظره پرش آب در حوضچه آرامش، بسیار باشکوه است. فیلمبردارى شد. از لوح جالب آن هم پرده برگرفتم و از مهندسان و متخصصان قدردانی کردم.

هلى‌کوپترها آمدند. به سوى نوشهر پرواز کردیم. در مجمتع آموزشی نیروى دریایى فرود آمد. پس از استقبال نظامى و ناهار و نماز و استراحت، آقاى شمخانی، [فرمانده نیروی دریایی] آمد و گفت بعضی از عناصر سپاه تلاش مى‌کنند که از رهبرى اجازه دخالت در انتخابات را بگیرند، ولی هنوز موفق نشده‌اند. آقاى رضایى، [فرمانده کل سپاه پاسداران] موافق نیست و خودش مى‌خواسته نامزد [انتخابات ریاست‌جمهوری] شود که رهبرى اجازه نداده است. انجام سان رژه، براى مراسم گرفتن سردوشی و فارغ‌التحصیلی نیروهاى دریایى سپاه و ارتش و اعطای جوایز بود. سرودی هم در وصف من اجرا کردند. آقاى شمخانی درباره خدمات من، از ایجاد قدرت تسلط بر دریا که در تاریخ ایران بی‌سابقه است، سخنرانى کرد. لوح سپاس جالبى، براى تشکر از من تقدیم کردند. من هم سخنرانی دلگرم‌کننده‌اى داشتم. به سوى تهران پرواز کردیم. هوا طوفانی بود و هواپیما تکان داشت.

منبع: انتخاب

کلید واژه ها: هاشمی رفسنجانی خاطرات هاشمی رفسنجانی محسن رضایی


نظر شما :